اجرای عملیات مرمت موضعی در بناهای تاریخی استان اصفهان در ایام شیوع بیماری کرونا

به گزارش مجله نماشو، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان از اجرای عملیات پایش و انجام مرمت های موضعی در بناهای تاریخی استان اصفهان در ایام شیوع بیماری کرونا اطلاع داد.

اجرای عملیات مرمت موضعی در بناهای تاریخی استان اصفهان در ایام شیوع بیماری کرونا

جهت دریافت خدمات هزینه بازسازی ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان، فریدون الله کمک امروز 11 اردیبهشت 99 با اعلام این مطلب گفت: همزمان با شیوع بیماری کرونا در سطح کشور و بر اساس مصوبات ستاد مبارزه با بیماری کرونا و دستورالعمل های وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، تمامی بناهای تاریخی و جاذبه های گردشگری کشور، از جمله استان اصفهان از اواخر اسفندماه سال گذشته تعطیل شد.

او در همین زمینه اضافه نمود: با توجه به تعطیلی بناهای تاریخی، کارشناسان اداره کل از این فرصت استفاده نموده و مطابق با برنامه ریزی های به عمل آمده از انتها تعطیلات نوروزی، کار پایش بناهای تاریخی در اختیار این اداره کل را در سطح استان به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان تاکید نمود: اگر چه تمامی این مجموعه ها در طول ایام سال مراقبت می شوند، اما تعطیلی این مجموعه ها، فرصت مناسبی را در راستای آنالیز دوباره شرایط این بناها توسط کارشناسان فراهم آورد، لذا بخش امانی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان در طول این ایام بر اساس آنالیز های کارشناسان، کار مرمت موضعی مجموعه هایی را که احتیاج به مرمت دارند شروع نموده است و امیدواریم با بازگشایی مجدد این مجموعه ها، گردشگران و دوستداران میراث فرهنگی از این مجموعه ها بهره مند شوند.

الله کمک توضیح داد: عملیات مرمت اساسی بناهای تاریخی استان مطابق با برنامه ریزی های به عمل آمده در کنار این مرمت های موضعی در طی سال 1399 ادامه خواهد داشت.

منبع: میراث آریا
انتشار: 1 خرداد 1399 بروزرسانی: 29 شهریور 1400 گردآورنده: namasho.ir شناسه مطلب: 997

به "اجرای عملیات مرمت موضعی در بناهای تاریخی استان اصفهان در ایام شیوع بیماری کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اجرای عملیات مرمت موضعی در بناهای تاریخی استان اصفهان در ایام شیوع بیماری کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید