ارائه مصوبه برطرف انحصار آموزش زبان انگلیسی توسط مجلس اشتباه بود

به گزارش مجله نماشو، حاجی بابایی با اشاره به مصوبه مجلس مبنی بر برطرف انحصار آموزش زبان گفت: ارائه آن از سوی مجلس اشتباه بود و این امر کار پژوهشی احتیاج دارد.

ارائه مصوبه برطرف انحصار آموزش زبان انگلیسی توسط مجلس اشتباه بود

برای دیدن بریتانیای کبیر با تور انگلیس همراه باشید.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشکی خبرنگاران، حمیدرضا حاجی بابایی رئیس فراکسیون فرهنگیان و وزیر اسبق آموزش و پرورش در برنامه تلویزیونی پرسشگر درباره چالش های آموزش زبان در مدارس کشور و مصوبه مجلس مبنی بر برطرف انحصار آموزش زبان انگلیسی اظهار کرد: معلوم نیست طرحی که در مجلس ارائه شد بر چه مبنایی بود، اساسا کار مجلس اینگونه طرح ها نیست چرا که در این مورد باید کار پژوهشی انجام گیرد و ارائه این طرح اشتباه بود همانطور که مصوب کردند مدارس تیزهوشان حذف گردد.

او ادامه داد: اکنون فقط مشکل آموزش زبان انگلیسی نیست و قبل از اینکه به این مباحث بپردازیم اول باید اینطور بحث کنیم که جامعه چه نیازی به آن دارد، مباحثی درباره جهانی شدن مطرح شد اما چه افرادی می خواهند جهانی بشوند، آیا همه دانش آموزان ما می خواهند زبان انگلیسی بیاموزند و جهانی شوند، بین این تعداد دانش آموز که در نهایت که دیپلم و لیسانس گرفتند قرار است در کشور چه کار شوند؛ فقط در مدارس مشکل زبان انگلیسی نداریم در ریاضی و ادبیات و هنر هم مشکل داریم.

60 درصد کلاس های درس جمعیت بالای 26 نفر دارند

وزیر اسبق آموزش و پرورش گفت: در کشور ما در مدارس و نظام تعلیم و تربیت باید در سه زمینه کار نمایند اول خود کلاس درس است، اگر در جهان بعضی کشورها پیروز شدند چون زبان همه دروس در طول مدرسه انگلیسی است اما در کشور ما که مدعی هستیم روزی مقالات فارسی مرجع می شوند این شرایط وجود ندارد؛ در مدارس اگر می خواهیم درندرد زبان پیروز شویم باید در کلاس به جای 45 نفر 15 نفر بنشیند اما در 60 درصد کلاس های ما جمعیت دانش آموزی بیش از 26 نفر است.

حاجی بابایی با اشاره به 11 هزار و 500 آکادمی زیر مجموعه آموزش و پرورش گفت: هدف دانش آموزی که برای آموزش زبان به آکادمی می رود با دانش آموزی که باید در مدرسه و جز برنامه درسی زبان بخواند

تفاوت دارد.

افت سطح توان زبان انگلیسی طی 6 سال اخیر

در ادامه ابراهیم طلایی استاد دانشگاه و عضو هیئت علمی دانشگاه تربیت مدرس گفت: براساس شاخص EPI که معیاری برای سنجش توان زبان انگلیسی است طی سال های 2012 تا 2018 از سطح پایین به سطح خیلی پایین تنزل پیدا کردیم.

او ادامه داد: باید در طول سال 35 هفته درسی کامل داشته باشیم که اکنون وجود ندارد همچنین 2 ساعت درسی در طول هفته هم محقق نمی گردد و از پایه های هفتم تا نهم 90 دقیقه آموزش در هفته داریم که مجموعا 300 ساعت در طول سال می گردد و این در حالی است که 400 ساعت آموزشی در نظر گرفته شده است.

این استاد دانشگاه توضیح داد: در آموزش و پرورش قرار بر این است تا به سطح سه از 6 برسند که نیازمند 600 ساعت آموزشی است همچنین باید به وقفه تعطیلی تابستان و اثر منفی بر یادگیری آموزش زبان توجه گردد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 25 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: namasho.ir شناسه مطلب: 577

به "ارائه مصوبه برطرف انحصار آموزش زبان انگلیسی توسط مجلس اشتباه بود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارائه مصوبه برطرف انحصار آموزش زبان انگلیسی توسط مجلس اشتباه بود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید