اعتراض کمیسیون اقلیت های هند به دولت؛ نباید مسلمانان را عامل شیوع کرونا دانست

به گزارش مجله نماشو، کمیسیون اقلیت های هند ضمن ارسال نامه ای به وزارت کشور خواستار جدیت دولت در مبارزه با سوءاستفاده مذهبی از کرونا علیه مسلمانان شد.

اعتراض کمیسیون اقلیت های هند به دولت؛ نباید مسلمانان را عامل شیوع کرونا دانست

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران به نقل از اندیا تودی؛ ظفر الاسلام رئیس کمیسیون اقلیت های دهلی و کرتار سینگ عضو هندوی این کمیسیون ضمن ارسال نامه ای به امیت شاه وزیر کشور هند به سیاست یک سویه علیه مسلمانان اعتراض کردند.

آنها تصریح کردند: نباید به این شایعه بی اساس که مسلمانان عامل شیوع کرونا در هند است دامن زده شود و رسانه ها با تبلیغ آن عده ای افراط گرا به خون مسلمانان تشنه کنند.

کمیسیون اقلیت های دهلی گفت: نباید از یک بیماری برعلیه مسلمانان سوءاستفاده سیاسی و مغرضانه صورت بگیرد این کار نقض آشکار حقوق بشر است.

این کمیسیون تاکید کرد: دولت و رسانه ها باید این را بدانند که هر مسلمانی عضو جماعت تبلیغی نیست و هر عضو جماعت تبلیغی مبتلا به کرونا نیست.

در این نامه آمده است: متاسفانه رسانه ها فضا را به گونه ای ترسیم کرده اند که تصور می شد تمام مسلمانان به کرونا مبتلا شده اند و فضای جامعه را نیز آلوده می کنند.

ظفر الاسلام افزود: ما نمونه هایی را داریم که فرد تنها به جرم اینکه عضو جماعت تبلیغی بوده به بخش مبتلایان به کرونا منتقل شده است بی آنکه به این بیماری مبتلا باشد یا علائم آن را داشته باشد.

این کمیسیون افزود: نگاه تبعیض آمیز رسانه ها به مسائل مسلمانان هندی اضافه می کند و اگر دولت مانع خبرسازی رسانه ها نشود به زودی شرایط برای مسلمانان سخت تر نیز خواهد شد.

گفتنی است برخی از رسانه های بزرگ هندی با شیطنت تلاش کردند انتشار کرونا در این کشور را به مسلمانان نسبت داده و هندوهای افراط گرا را علیه آنها بشورانند.

تا به امروز ابتلای بیش از 13 هزار هندی به کرونا قطعی شده است و از این تعداد 420 نفر نیز جان خود را از دست داده اند.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 22 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: namasho.ir شناسه مطلب: 1040

به "اعتراض کمیسیون اقلیت های هند به دولت؛ نباید مسلمانان را عامل شیوع کرونا دانست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعتراض کمیسیون اقلیت های هند به دولت؛ نباید مسلمانان را عامل شیوع کرونا دانست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید