افتخاری: دوران ورزشکارسالاری در اسکی تمام شده است، مسخره کردن رئیس و دبیر فدراسیون درست نیست

به گزارش مجله نماشو، رئیس فدراسیون اسکی گفت: ورزشکارسالاری و مربی سالاری باید در اسکی جمع گردد و همه برای موفقیت این رشته باید دست به دست هم بدهیم.

افتخاری: دوران ورزشکارسالاری در اسکی تمام شده است، مسخره کردن رئیس و دبیر فدراسیون درست نیست

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرنگاران، سید عبدی افتخاری رئیس اسکی در حاشیه افتتاح پیست اسکی توچال درباره زمان شروع لیگ اسکی گفت: مطابق تقویم فدراسیون یعنی از اواخر آذر ماه استارت لیگ را می زنیم.

وی درباره المپیک زمستانی جوانان گفت: هفت سهمیه قطعی شده است که البته در صحرانوردی احتمال کاهش یا افزایش وجود دارد. اردوها ادامه خواهد داشت. دو پیشنهاد هست که قبل از لوزان، ورزشکاران به مسابقاتی اعزام شوند.

رئیس فدراسیون اسکی درباره واگذاری پیست دیزین به فدراسیون بیان نمود: نگاه شرکت توسعه و وزارت ورزش این است که دیزین به فدراسیون واگذار گردد، البته هم دیزین و هم شمشک. فدراسیون تمایلی به پیست داری ندارد، اما به دو مشکل خورده ایم؛ یکی نهادهای نظارتی که به نحوه واگذاری اشکال می گیرند و دوم نیز اینکه تا الان فرد واجد شرایطی در این خصوص نداشته ایم.

افتخاری درباره استانداردسازی پیست اسکی دیزین اظهار داشت: دو خط دیزین استاندارد دارد. سایر خطوط را نیز در کنار شرکت توسعه یاری می کنیم تا سطح استاندارد را بیشتر کنیم.

وی با اشاره به اینکه در ابتدا حضور فدراسیون با دو میلیارد بدهی روبرو بود، اما الان هیچ بدهی وجود ندارد، درخصوص حواشی روزهای اخیر گفت: هیچ حواشی نداریم. از زمانی که ما وارد فدراسیون شده ایم، افرادی می خواهند برای فدراسیون تصمیم بگیرند که ما نمی گذاریم این اتفاق رخ بدهد. حاشیه هم برای آنهاست. یک مورد اختلاف نظر میان محمد کیادربندسری با سرمربی تیم ملی است. ورزشکار باید در فضای تیم باشد و چهارچوب مربی را رعایت کند. ایجاد چنین فضاهایی خوب نیست و نگاه فدراسیون این است که این موارد با نشست و صحبت حل گردد. مشکلاتی بین محمد و مربی اش وجود دارد. من به کیادربندسری توصیه کردم که قبل از مسابقات سوئیس با سرمربی تیم ملی صحبت و عذرخواهی کند و حاشیه درست نکند، ولی خب یک موقع افراد دوست دارند حاشیه سازی نمایند. اگر موضوع به فدراسیون واگذار بگردد، قطعاً کمیته انضباطی را تشکیل می دهیم.

رئیس فدراسیون اسکی ادامه داد: من به محمد در شب مراسم بدرقه به مسابقات جهانی سوئد توصیه کردم که با کلهر صحبت کند، اما او گوش نداد. افرادی که در دایره بیرونی هستند، مانع از این می شوند که مربی و ورزشکار کار خود را انجام بدهند. فدراسیون چارچوب خودش را دارد؛ ورزشکار و مربی هر کدام باید کار خود را انجام بدهند. من رئیس فدراسیون باید ساختار مطلوب را ایجاد کنم و منابع بیاورم. اینکه ارکان فدراسیون و هیئت رئیس را چه کسانی تشکیل می دهند، ورزشکاران حواس شان به تمرینات شان باشد. علیه فدراسیون مصاحبه کردن و رئیس و دبیر فدراسیون را به تمسخر دریافت درست نیست.

افتخاری توضیح داد: در فدراسیون به روی همه باز است. در کدام فدراسیون به ورزشکاری که صندلی جهانی و بین المللی و المپیکی ندارد، حقوق و بیمه تعلق می گیرد؟ همین که فدراسیون هزینه اردوها و سفر و وسایل را می پردازد، خوب است. دادن حقوق آرزوی ما است، اما الان ممکن نیست.

وی گفت: دوران ورزشکارسالاری تمام شده است و امروز باید با هم حرف منطقی بزنیم. تمسخر کردن و در صفحات مجازی حرف زدن خوب نیست. ورزشکار اگر حرف دارد، باید حرفش را در فدراسیون و در دفتر رئیس بزند. همه قدم شان روی چشم من. بعضی طوری وانمود می نمایند که رئیس و دبیر فدراسیون چیزی متوجه نمی شوند. کسی که 25 سال در ورزش مملکت بوده، چیزی متوجه نیست، آن وقت ورزشکار خیلی بلد است؟ ما تمام این اهانت ها را می پذیریم و به روی خودمان هم نمی آوریم.

رئیس فدراسیون اسکی با اشاره به اقدامات اجرا شده در فدراسیون از جمله استعدادیابی و حضور مربی خارجی و ... گفت: وقتی نفر اول اسکی ایران اینگونه حرف بزند، ما هم ناراحت می شویم. اسکی راستا خودش را می رود. ورزشکار سالاری و مربی سالاری و فرد سالاری باید در اسکی جمع گردد. باید همه دست به دست هم بدهیم تا اسکی پیروز گردد. من که به فدراسیون آمده ام، نه تیم دارم، نه دسته و نه گروه و دلم برای اسکی می سوزد.

افتخاری افزود: باید حرف ها رو رو در رو بزنیم و هرکسی به برنامه خودش بپردازد. اوج فصل کاری ما، ورزشکار دو ماه می رود و می گوید پایم مصدوم است، ولی کنار تیم ملی در سالن و 20 متر آن طرف تر وزنه 70 کیلوگرمی می زند. سرمربی هم این را می بیند. معلوم است که به او برمی خورد. هرکسی باید مرز خود را بشناسند. اسکی ما احتیاج به پوست اندازی دارد. باید همه دست به دست بدهیم که سکوی آسیایی و جهانی بگیریم و رتبه های خوبی کسب کنیم. من هم تا روزی که وزارت و کمیته صلاح بدانند، پای کار هستم. توقع دارم که رسانه ها یاری نمایند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 15 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: namasho.ir شناسه مطلب: 684

به "افتخاری: دوران ورزشکارسالاری در اسکی تمام شده است، مسخره کردن رئیس و دبیر فدراسیون درست نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افتخاری: دوران ورزشکارسالاری در اسکی تمام شده است، مسخره کردن رئیس و دبیر فدراسیون درست نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید