افزایش حق مسکن کارگران ابلاغ شد

به گزارش مجله نماشو، خبرنگاران : معاون اول رئیس جمهور در نامه ای مصوبه دولت برای افزایش حق مسکن کارگران از 100 به 300 هزار تومان را برای اجرا ابلاغ کرد.

افزایش حق مسکن کارگران ابلاغ شد

جهت دریافت خدمات آلاچیق چوبی مدرن با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات طراحی و اجرای آلاچیق های مختلف را به ما بسپارید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از فارس، حق مسکن کارگران که در جلسه شورای عالی کار تصویب شده بود بعد از آنالیز در کمیسیون مالی دولت نهایتا در جلسه 29 مرداد 99 در هیأت دولت آنالیز و به تصویب رسید.

بنا بر این ابلاغیه به پیشنهاد شورای عالی کار و تأیید سازمان برنامه و بودجه کشور و به استناد ماده 2 اصلاحی قانون راجع به طبقه بندی مشاغل و برقراری یاری هزینه مسکن کارگری مصوب 1370 هیأت دولت تصویب کرد یاری هزینه مسکن کارگران مشمول قانون کار از ابتدای تیرماه سال 99 مبلغ 3 میلیون ریال مشخص می گردد.

روز گذشته هم محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در خصوص این که افزایش حق مسکن کارگران از چه زمان اعمال می گردد گفت: این افزایش حق مسکن برای کارگران از اول تیرماه 99 اعمال می گردد.

سال جاری همچنین نمایندگان کارگران مصوبه افزایش حداقل مزد کارگران را به نشانه اعتراض امضا نکردند اما نمایندگان کارفرمایان و دولت قول دادند با افزایش حق مسکن کارگری، حق سنوات و حق خواربار به جبران قدرت خرید کارگران اقدام نمایند.

پیش از این نیز حاتم شاکرمی در خصوص این که حق مسکن کارگران چرا دیر ابلاغ شده گفت: حق مسکن کارگران یکی از مولفه های بنیادی حقوق کارگران است که از ابتدای انقلاب اسلامی تا به امروز فقط 5 بار تغییر نموده است و این مولفه مهمی است که برای سال های آینده هم در دریافتی کارگران اعمال خواهد شد. در حال حاضر حدود 13 میلیون کارگر بیمه شده اصلی در کشور وجود دارند که مشمول قانون کار و تأمین اجتماعی می شوند.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 16 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: namasho.ir شناسه مطلب: 1181

به "افزایش حق مسکن کارگران ابلاغ شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش حق مسکن کارگران ابلاغ شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید