افزایش درآمد مایکروسافت علیرغم شیوع کرونا

به گزارش مجله نماشو، در بحبوحه شیوع ویروس کرونا، مایکروسافت با تکیه بر ارائه سرویس های ابر رایانشی، بازی های رایانه ای و فروش تبلت و لپ تاپ توانسته درآمد خود را در سه ماهه سوم 2020 تا 12 درصد افزایش دهد.

افزایش درآمد مایکروسافت علیرغم شیوع کرونا

به گزارش خبرگزاری اقتصاد ایران, درآمد مایکروسافت در خاتمه سه ماهه سوم سال جاری میلادی 12 درصد رشد کرده و به 37.2 میلیارددلار رسیده است. سودآوری شرکت نیز با 30 درصد رشد 13.9 میلیارد دلار اعلام شده است.

گسترش سرویس های دیجیتال و دورکاری کارمندان شرکت ها به افزایش درآمد مایکروسافت در اوج بحران کووید 19 کمک کرده اند. درآمد سرویس ابر رایانشی آزور این شرکت 48 درصد رشد کرده است. از سوی دیگر درآمد بخش بازی رایانه ای ایکس باکس نیز 30 درصد رشد کرده است. در کنار این موارد فروش تبلت و لپ تاپ های مایکروسافت نیز 37 درصد افزایش یافته است.

به گفته ساتیا نادلا مدیر ارشد اجرایی مایکروسافت فرایند دورکاری تا مدت ها ماندگار است. او در این باره گفت: در دهه آینده عملکرد اقتصادی همه کسب و کارها با توجه به سرعت تحولات دیجیتالی آنها مشخص می شود. ما مشغول نوآوری هستیم تا به مشتریان مان در صنایع مختلف کمک کنیم با صرفه جویی در زمان هزینه ها را کاهش دهند.

همچنین مایکروسافت ادعا می کند با دورکاری کارمندانش توانسته برخی هزینه های فزایند زیربنای سرویس ابررایانشی را جبران کند. این شرکت به کارمندانش اجازه داده حتی پس از بازشدن دفاتر، در صورت تمایل به طور دائم دورکار بماند.

البته درآمد تبلیغات مایکروسافت از طریق موتور جستجوی Bing حدود 10 درصد کاهش یافته و نشان دهنده عمیق تر شدن شکاف این شرکت با رقیب خود یعنی گوگل است.

منبع: اقتصاد ایران
انتشار: 10 آذر 1399 بروزرسانی: 10 آذر 1399 گردآورنده: namasho.ir شناسه مطلب: 1355

به "افزایش درآمد مایکروسافت علیرغم شیوع کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش درآمد مایکروسافت علیرغم شیوع کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید