اقتصاد انگلیس دچار رکود می گردد

به گزارش مجله نماشو، رئیس بانک مرکزی انگلیس پیش بینی کرد اقتصاد این کشور دچار رکود گردد.

اقتصاد انگلیس دچار رکود می گردد

برای دیدن بریتانیای کبیر با تور انگلیس همراه باشید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، مارک کارنی گفت که سه ماهه دوم سال برای اقتصاد انگلیس فصل سختی خواهد بود و در صورتی که خروج این کشور از اتحادیه اروپا بدون دستیابی به توافقی تعیین باشد باید انتظار تشدید مسائل کنونی را داشت.

برای نخستین بار از زمان رکود بزرگ سال 2008، اقتصاد انگلیس در سه ماهه دوم سال جاری کوچک شد که بخش بزرگی از این منفی شدن رشد مالی مربوط به کاهش فعالیت شرکت های انگلیسی در نتیجه نزدیک شدن به مهلت مقرر برگزیت بود. پیش تر بانک مرکزی انگلیس در گزارش جدید خود از اقتصاد انگلیس پیش بینی نموده بود رشد سه ماهه سوم سال مجددا مثبت گردد و به 0.3 درصد برسد.

مارک کارنی اضافه کرد: اقتصاد انگلیس فصل گذشته کوچک شد و با در نظر دریافت ریسک های ناشی از برگزیت، احتمال رکود در سه ماهه سوم سال نیز بسیار بالا است. وی اضافه کرد که با وجود اتخاذ روینمودهای محرک و انبساطی توسط بانک های مرکزی در سراسر دنیا، انتظارات از بازگشت سریع اقتصاد دنیای به ریل مناسب نباید زیاد باشد.

بوریس جانسون، نخست وزیر جدید انگلیس وعده داده است که در ماه اکتبر انگلیس تحت هر شرایطی چه با توافق و چه بدون توافق از اتحادیه اروپا خارج خواهد شد. این در حالی است که بانک مرکزی انگلیس نسبت به خروج بدون توافق نگرانی جدی دارد و نشریه ساندی تایمز گزارش نموده بانک مرکزی انگلیس به دولت در مورد بروز کمبود جدی مواد غذایی و سوخت در این کشور در صورت خروج بدون توافق هشدار داده است.

به گفته مارک کارنی، مهم ترین پیامد تعیین نبودن چگونگی خروج انگلیس از اتحادیه اروپا، کاهش تمایل فعالان تجاری برای راه اندازی کسب وکار و سرمایه گذاری در انگلیس بوده است. وی اضافه کرد: با توجه به تعیین نبودن چگونگی تعامل انگلیس با اتحادیه اروپا در آینده، بسیاری از فعالان دست روی دست گذاشته اند تا وضعیت تعیین تر گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 26 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: namasho.ir شناسه مطلب: 382

به "اقتصاد انگلیس دچار رکود می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اقتصاد انگلیس دچار رکود می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید