النهضة تونس: باور مشترکی با رئیس جمهور برای دست یابی به توافق داریم

به گزارش مجله نماشو، رئیس جنبش النهضة تونس اظهار داشت: به باور مشترکی با رئیس جمهوری تونس درخصوص احتیاج کشور برای دست یابی به توافق رسیده ایم.

النهضة تونس: باور مشترکی با رئیس جمهور برای دست یابی به توافق داریم

به گزارش خبرنگاران، یه نقل از الیوم السابع، راشد الغنوشی، رئیس جنبش النهضة تونس در مصاحبه تلوزیونی پس از دیدار با باجی قائد السبسی، رئیس جمهور این کشور در کاخ قرطاج گفت: ما با رئیس جمهور دیداری داشتیم که در آن به آنالیز بحران سیاسی مربوط به تعلیق توافقنامه قرطاج و اجرای آن پرداختیم.

وی توضیح داد: کوشش کردم تا از رئیس جمهور تونس فرصتی برای تمدید این توافقنامه و به جریان انداختن این روند با هدف حل مسائل کشور بگیرم.

الغنوشی همچنین گفت: قرار دادن کشور در پروسه انتخابات 2019 میلادی نیازمند این است که اجرای این توافقنامه تمدید گردیده و تمامی طرف های سیاسی و اجتماعی به آن عمل نمایند.

در اواخر ماه مه میلادی، السبسی از تعلیق رایزنی ها پیرامون سند قرطاج 2 اطلاع داد. هدف از این سند سرانجام دادن به بحران اقتصادی، اجتماعی و سیاسی تونس است که در ماه های اخیر وخیم تر گردیده است. این رویکرد السبسی به دلیل اختلاف نظر بر سر بند 64 آن بود که مرتبط با تغییر ساختار دولت یوسف الشاهد یا برکناری آن بود.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 10 آذر 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: namasho.ir شناسه مطلب: 89

به "النهضة تونس: باور مشترکی با رئیس جمهور برای دست یابی به توافق داریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "النهضة تونس: باور مشترکی با رئیس جمهور برای دست یابی به توافق داریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید