ایمنی بعد از ابتلا به کرونا، عفونت مجدد را متوقف می نماید

به گزارش مجله نماشو، براساس آنالیز های اجرا شده، ماندگاری ایمنی حاصل از ابتلا به ویروس کرونا بیش از آن چیزی است که انتظار می رفت.

ایمنی بعد از ابتلا به کرونا، عفونت مجدد را متوقف می نماید

از وبسایت ویکی پدیا دیدن نمایید.

به گزارش خبرنگاران از فارس، نتایج دو مطالعه نشان می دهد، ماندگاری ایمنی حاصل از ابتلا به ویروس کرونا بیش از آنچه که انتظار می رفت، است و این ایمنی خطر ابتلای مجدد به این عفونت را بسیار کمتر می نماید.

اکنون امید می رود که واکسن های کرونا نیز با فراوری همین ایمنی، پایانی برای این همه گیری باشند.

نتایج بدست آمده از پژوهش بر روی واکسن ها نشان می دهد، سیستم ایمنی بدن را برای ایجاد آنتی بادی ها تحریک می نماید؛ موادی که به ویروس متصل می شوند و به از بین بردن آن یاری می نمایند.

یک مطالعه که روز چهارشنبه توسط مجله پزشکی نیوانگلند منتشر شد، بیش از 12 هزار و 500 کارمند بهداشتی در بیمارستان های دانشگاه آکسفورد انگلیس را تحت آنالیز قرار داد.

از بین هزار و 265 نفر که در ابتدا دارای آنتی بادی ویروس کرونا بودند، فقط دو نفر در آزمایشات برای تشخیص عفونت در شش ماه بعدی نتایج مثبتی داشتند.

بهترین مطالعه ای که تا کنون در خصوص ایمنی کووید 19 اجرا شده است، به محققان نشان می دهد، بیمارانی که هشت ماه پیش از این بیماری جان سالم به در بردند، هنوز در برابر ابتلای مجدد به این عفونت محافظت می شوند.

امید این است که این واکسن ها، واکنش ایمنی مشابهی ایجاد نمایند که می توانند با ایجاد محافظت طولانی مدت در برابر ابتلا به موارد وخیم بیماری همراه باشد.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 4 تیر 1401 بروزرسانی: 4 تیر 1401 گردآورنده: namasho.ir شناسه مطلب: 3327

به "ایمنی بعد از ابتلا به کرونا، عفونت مجدد را متوقف می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایمنی بعد از ابتلا به کرونا، عفونت مجدد را متوقف می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید