باخ: IOC مخالف برگزاری دوسالانه جام جهانی است، روح تحریم در اندیشه سیاستمداران است

به گزارش مجله نماشو، رئیس کمیته بین المللی المپیک (IOC) مخالفت این نهاد با برگزاری جام جهانی فوتبال در هر 2 سال را بیان کرد.

باخ: IOC مخالف برگزاری دوسالانه جام جهانی است، روح تحریم در اندیشه سیاستمداران است

به گزارش خبرنگاران، توماس باخ یک روز پیش از آغاز المپیک زمستانی 2022 به میزبانی پکن در جمع خبرنگاران گفت: IOC مخالف ابتکار جانی اینفانتینو، رئیس فیفا برای برگزاری جام دنیای فوتبال در هر 2 سال است. ما تمام نظرهایی که در نشست امروز مطرح شدند را به رئیس فیفا منتقل خواهیم کرد.

رئیس کمیته بین المللی المپیک اضافه کرد: المپیک پکن موج تازه دنیای تمایل به ورزش های زمستانی را ایجاد خواهد نمود. در چین به لطف المپیک 346 میلیون شهروند آغاز به تمرین ورزش های زمستانی کردند. این اندازه شگفت انگیز است و فکر نمی کنم در هیچ جای دیگری بتوان به چنین عددی رسید. این منحصر به فرد بودن المپیک را نشان می دهد. اگر همین 346 میلیون نفر به طور دائم ورزش خود را ادامه دهند شرایط در دنیا تغییر پیدا خواهد نمود.

باخ در ادامه گفت: برای ما روشن است که المپیک زمستانی پکن پیروز خواهد شد. همکاران چینی با ورود به منطقه قرنطینه شده ریسک بزرگی می نمایند. ما همه کنار هم هستیم و به عنوان یک جبهه متحد عمل می کنیم.

رئیس IOC سپس با اشاره به تحریم ها نیز گفت: IOC درباره صلح یا جنگ تصمیم نمی گیرد. تحریم همیشه از گذشته در اندیشه سیاستمداران بوده است. نمادها مهم است و المپیک نماد صلح و اتحاد محسوب می گردد. ما شاهد سیاسی شدن ورزش بودیم اما توانستیم با آن کنار بیاییم. ما اعلام کردیم که بازی های المپیک باید فراتر از تقسیم های سیاسی باشند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 31 فروردین 1401 بروزرسانی: 31 فروردین 1401 گردآورنده: namasho.ir شناسه مطلب: 2079

به "باخ: IOC مخالف برگزاری دوسالانه جام جهانی است، روح تحریم در اندیشه سیاستمداران است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "باخ: IOC مخالف برگزاری دوسالانه جام جهانی است، روح تحریم در اندیشه سیاستمداران است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید