بازگشت احتمالی برلوسکونی به عرصه سیاسی ایتالیا کابوسی برای مرکل است

به گزارش مجله نماشو، خبرنگاران : آلمان به شدت نگران بازگشت سیلویو برلوسکونی نخست وزیر پیشین ایتالیا به عرصه سیاسی این کشور است.

بازگشت احتمالی برلوسکونی به عرصه سیاسی ایتالیا کابوسی برای مرکل است

برای دیدن شاهکارهای تاریخ اروپا با تور ایتالیا همراه شوید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، انتخابات سراسری ایتالیا در حالی قرار است اواخر هفته جاری برگزار گردد که دولت آلمان به شدت نگران بازگشت احتاقتصادی برلوسکونی به عرصه سیاسی ایتالیا و پیروزی جناح وی در انتخابات است.

پیروزی برلوسکونی در انتخابات ایتالیا می تواند اصلاحات اقتصادی و اقتصادی این کشور را به خطر اندازد و خروج منطقه یورو از بحران بدهی را نیز با تهدید جدی روبرو خواهد نمود.

البته هنوز معلوم نیست برلوسکونی 76 ساله از حمایت کافی برای پیروزی در انتخابات ایتالیا برخوردار باشد ولی احتمال بازگشت وی به عرصه سیاسی ایتالیا همین مقدار کابوس وحشتناکی برای آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان به شمار می رود.

نه تنها سرمایه گذاران، برلوسکونی و حزبش را به خاطر سوق دادن ایتالیا به سوی بحران بدهی سرزنش می نمایند، بلکه این مساله یک راز آشکار است که برلوسکونی و مرکل به هیچ وجه با هم کنار نمی آیند. ایتالیا سومین اقتصاد بزرگ منطقه یورو به شمار می رود که با بحران بدهی روبرو است.

اختلافات مرکل و برلوسکونی در نحوه مدیریت اقتصادی اروپا کاملا روشن و آشکار است. مرکل از اظهار نظر در مورد انتخابات 24 و 25 فوریه در ایتالیا خودداری نموده است ولی گیدو وستروله وزیر خارجه آلمان با بیان جملاتی نظر برلین را در مورد انتخابات ایتالیا اعلام نموده است.

وستروله در این رابطه تاکید نمود، بی شک ما در انتخابات ایتالیا دخالت نمی کنیم و این انتخابات ربطی به ما ندارد... ولی ما فکر می کنیم این مسئله کاملا اهمیت دارد که هر کسی دولت جدید ایتالیا را تشکیل دهد، هوادار آرمان های اروپایی باشد و اصلاحات لازم و ضروری را ادامه دهد.

تازه ترین نظرسنجی های منتشرشده پیش از برگزاری انتخابات سراسری ایتالیا نشان می دهد، حزب چپگرای این کشور هنوز از حزب میانه روی برلوسکونی پیش است.

منبع: تسنیم
انتشار: 5 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: namasho.ir شناسه مطلب: 411

به "بازگشت احتمالی برلوسکونی به عرصه سیاسی ایتالیا کابوسی برای مرکل است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازگشت احتمالی برلوسکونی به عرصه سیاسی ایتالیا کابوسی برای مرکل است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید