بایدن: ترامپ صراحتا تشویق به خشونت بیشتر می نماید ، نباید در کشور با خودمان بجنگیم

به گزارش مجله نماشو، نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا با انتقاد از مواضع رئیس جمهوری این کشور در اعتراضات اخیر در پورتلند، تاکید نمود که ما نباید کشوری باشیم که در آن با خودمان بجنگیم.

بایدن: ترامپ صراحتا تشویق به خشونت بیشتر می نماید ، نباید در کشور با خودمان بجنگیم

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، به دنبال کشته شدن یک شهروند آمریکایی در درگیری گروههای رقیب در ایالت اورگن، جو بایدن نامزد دموکراتها در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا ضمن محکوم کردن اعتراضات خشونت بار در شهر پورتلند، تاکید نمود که دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا عامل تشدید این خشونتهاست.

براساس گزارش خبرگزاری رویترز، اعتراضات علیه نژادپرستی و خشونت پلیس آمریکا از زمان مرگ جورج فلوید شهروند سیاه پوست در ماه مه 2020 شروع شده وهمچنان در بعضی از ایالتها ادامه دارد.

در شهر پورتلند که بیش از سه ماه است اعتراضات در آن ادامه دارد، شنبه شب به وقت محلی یکی از معترضان به دست افراد رقیب به ضرب گلوله کشته شد. گفته می گردد که جو بیشاپ، فرد مقتول از طرفداران دونالد ترامپ بوده است.

رئیس جمهور آمریکا روز یکشنبه در یک پیغام توئیتری مرگ جی بیشاپ را تسلیت گفت و مدعی شد که این فرد توسط گروههای تندروی چپ کشته شده است.

بایدن در واکنش به این مواضع ترامپ اضافه نمود: من خشونت از طرف هرکسی و هر نوعی را محکوم می کنم و از ترامپ نیز می خواهم همین کار را کند. ما نباید کشوری باشیم که در آن با خودمان بجنگیم.

وی با متهم کردن ترامپ به ترویج خشونت و تنش در ایالات متحده اضافه نمود، ترامپ چه فکری می نماید که این همه در آتش تفرقه و خشونت و ایجاد شکاف در جامعه می دمد؟ او صراحتا تشویق به خشونت بیشتر می نماید.

روزنامه نیویورک تایمز اخیرا نوشته بود، در حالی که شهر پورتلند آمریکا طی سه ماه اخیر شاهد اعتراضات علیه تبعیض ها، خشونت های نژادپرستانه و ضدیت با مواضع دولت دونالد ترامپ بوده است، گروهی از حامیان ترامپ با سوار بر خودروهای خودشان در این شهر تجمع حمایتی از ترامپ ترتیب دادند.

براساس این گزارش، تجمع حامیان ترامپ با صدها خودرو و کامیون در پورتلند برگزار گردید و همزمان حامیان ترامپ با مخالفان او در این شهر درگیر شدند که در نهایت منجر به کشته شدن یک نفر شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 27 مهر 1399 بروزرسانی: 27 مهر 1399 گردآورنده: namasho.ir شناسه مطلب: 1265

به "بایدن: ترامپ صراحتا تشویق به خشونت بیشتر می نماید ، نباید در کشور با خودمان بجنگیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بایدن: ترامپ صراحتا تشویق به خشونت بیشتر می نماید ، نباید در کشور با خودمان بجنگیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید