بلومبرگ: آمریکا معافیت های تحریمی بر برنامه هسته ای ایران را 60 روز تمدید می نماید

به گزارش مجله نماشو، 2 منبع مطلع و نزدیک به دولت آمریکا از تمدید معافیت های تحریمی کاخ سفید مرتبط با برنامه هسته ای ایران به مدت 60 روز دیگر خبر می دهند.

بلومبرگ: آمریکا معافیت های تحریمی بر برنامه هسته ای ایران را 60 روز تمدید می نماید

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از بلومبرگ، منابع مطلع اعلام کردند که دولت آمریکا معافیت های تحریمی مربوط به برنامه هسته ای ایران را برای 60 روز دیگر تمدید خواهد نمود.

بر اساس این گزارش، این منابع که خواستند نامشان فاش نشود، گفتند که واشنگتن در عین حال میخواهد تحریم هایی را علیه سازمان انرژی اتمی ایران و رئیس آن علی اکبر صالحی اعمال کند.

تصمیم برای تمدید معافیت های هسته ای در پی اختلاف نظر بین مایک پامپئو وزیر خارجه آمریکا که حامی خاتمه یافتن این معافیت ها است و استیون منوشین وزیر خزانه داری آمریکا که خواهان تمدید این معافیت ها بوده، اتخاذ شده است.

یک منبع مطلع در این باره گفت: تحریم های مذکور به تلافی فعالیت های هسته ای اخیر ایران وضع خواهد نمود.

بلومبرگ اضافه کرد: ترامپ با وجود خارج کردن آمریکا از برجام، همچنان به تمدید 4 معافیت هسته ای در چارچوب این توافقنامه ادامه می دهد.

دولت آمریکا از زمان خروجش از برجام در اردیبهشت ماه 1397 تا به امروز تحریم های گوناگونی را علیه بخش های مختلف اقتصاد ایران وضع نموده و حتی اتباع و شرکت های خارجی را به بهانه ارتباط با ایران هدف تحریم های خود قرار داده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 27 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: namasho.ir شناسه مطلب: 871

به "بلومبرگ: آمریکا معافیت های تحریمی بر برنامه هسته ای ایران را 60 روز تمدید می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بلومبرگ: آمریکا معافیت های تحریمی بر برنامه هسته ای ایران را 60 روز تمدید می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید