تاثیر واکسن سینوواک در شیلی 67 درصد اعلام شد

به گزارش مجله نماشو، دولت شیلی تحقیق مستقلی را در زمینه میزان تاثیرگذاری واکسن سینوواک انجام داده که نشان می دهد این واکسن در برابر ویروس کرونا تا 67 درصد تاثیرگذار است.

تاثیر واکسن سینوواک در شیلی 67 درصد اعلام شد

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرنگاران به نقل از سی جی تی ان، وزارت بهداشت شیلی اولین گزارش خود را در خصوص میزان کارآیی واکسن سینوواک چین منتشر نموده که نشان می دهد واکسن یادشده تا 67 درصد جلوی ابتلا به این عفونت را می گیرد و تا 80 درصد برای جلوگیری از مرگ در صورت ابتلا به ویروس کرونا موثر است.

گزارش یادشده بر مبنای انجام یک آنالیز بر روی 10.5 میلیون نفر از جمعیت کشور شیلی تهیه شده است. این افراد به سه دسته تقسیم شده اند. گروه اول دو دوز واکسن تزریق نموده اند، گروه دوم تنها یک دوز واکسن تزریق نموده اند و گروه سوم اصلا واکسن تزریق ننموده اند.

انریکو پاریس وزیر بهداشت شیلی در خصوص این گزارش گفته است: تهیه گزارش مذکور باعث آسودگی خاطر در کشور شده و لذا تزریق واکسن چینی در شیلی ادامه می یابد. شیلی قراردادی برای خرید 60 میلیون دوز واکسن سینوواک از چین امضا نموده که البته دریافت این تعداد واکسن از چین حدود سه سال طول خواهد کشید.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 21 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 21 اردیبهشت 1400 گردآورنده: namasho.ir شناسه مطلب: 1667

به "تاثیر واکسن سینوواک در شیلی 67 درصد اعلام شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاثیر واکسن سینوواک در شیلی 67 درصد اعلام شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید