ترامپ تکلیف چینی ها را تعیین کرد

به گزارش مجله نماشو، خبرنگاران نوشت: رئیس جمهور آمریکا روز گذشته (دوشنبه) در یک کنفرانس مطبوعاتی مشترک با شینزو آبه، نخست وزیر ژاپن گفت که آمریکا برای دستیابی به توافق تجاری با چین آماده نیست.

ترامپ تکلیف چینی ها را تعیین کرد

با تور چین سفری فراموش نشدنی را تجربه کنید.

به گزارش نشریه هیل، دونالد ترامپ در این خصوص گفت: من فکر می کنم آن ها (چینی ها) امیدوار بودند که توافق تجاری شان را پیش از مذاکره مجدد، به امضا برسانند. ما برای این توافق آمادگی نداریم. ما ده ها میلیارد دلار تعرفه می گیریم و این رقم ممکن است به راحتی و به شدت افزایش یابد. اما من فکر می کنم در آینده چین و آمریکا به یک توافق تجاری دست خواهند یافت.

وی در بخش دیگری از سخنانش اضافه کرد: به طرز احمقانه ای بعضی از مردم گفته اند که مالیات دهندگان آمریکایی پول تعرفه های چین را می پردازند. نه نه نه. اینطور نیست. آن ها درصد بسیار پایینی پرداخت می نمایند؛ اما کشور ما میلیارد ها میلیارد دلار پول به دست می آورد.

در این کنفرانس مطبوعاتی، شینزو آبه هم به روابط آمریکا و چین اشاره نمود و گفت: با این رویکرد، امیدوار هستم که آمریکا و چین برای یافتن راهکاری به منظور حل مسائل خود با یکدیگر مذاکره نمایند.

شایان ذکر است، در پی تشدید تنش های تجاری میان واشنگتن و پکن، دولت ترامپ اوایل ماه جاری میلادی بر روی 200 میلیارد دلار از کالا های وارداتی از چین تعرفه وارد کرد. چین هم در مقابل بر روی 60 میلیارد دلار از کالا های آمریکایی تعرفه وضع کرد. ترامپ همچنین تهدید نموده که ممکن است روی 300 میلیارد دلار از کالا های چینی تعرفه های وارداتی اعمال کند.

تنش های تجاری میان آمریکا و چین به حدی رسیده است که مذاکرات تجاری اخیر دو کشور بی نتیجه ماند و هیئت تجاری چین چندی پیش 2 ساعت پس از ورود به واشنگتن، پایتخت آمریکا را ترک کرد.

ترامپ چندی پیش هم در مصاحبه با فاکس نیوز اعلام نموده بود هرگز اجازه نمی دهد چین به قدرت برتر دنیا تبدیل گردد. ترامپ این اظهارات را در حالی مطرح نموده است که تعدادی از اقتصاددان های آمریکایی پیشتر اعلام نموده بودند چین تا سال 2030 به قدرت مالی برتر دنیا تبدیل خواهد شد.ذ

310 310

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 4 مرداد 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: namasho.ir شناسه مطلب: 271

به "ترامپ تکلیف چینی ها را تعیین کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترامپ تکلیف چینی ها را تعیین کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید