ترامپ: چین با دستکاری ارز خود به آمریکا آسیب زده است

به گزارش مجله نماشو، رئیس جمهور آمریکا در پیامی در توئیتر با انتقاد از سیاست های ارزی چین نوشت که پکن با دستکاری ارز خود به تجارت و اقتصاد آمریکا آسیب زده است.

ترامپ: چین با دستکاری ارز خود به آمریکا آسیب زده است

با تور چین سفری فراموش نشدنی را تجربه کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا روز دوشنبه در پیغامی بار دیگر از سیاست های مالی چین انتقاد کرد.

وی در این پیغام نوشت: بر اساس اقدام چین در دستکاری تاریخی ارز خود، هم اکنون برای همه بیشتر آشکار شد که آمریکایی ها در حال پرداخت (چیزی) برای تعرفه ها نیستند.

رئیس جمهور آمریکا اضافه نمود: چین همیشه با دستکاری ارزش ارز خود به دنبال ربودن تجارت و کارخانه های ما و آسیب رساندن به فرصت های شغلی بوده و باعث بی ارزش شدن ارزش دستمزد کارگران و آسیب رساندن به بهای فراوری کشاورزان بوده است اما این اتفاق دیگر نمی افتد.

ترامپ تاکید نمود: چین میخواهد باز هم صدها میلیارد دلار از آمریکا با اقدامات تجاری ناعادلانه و دستکاری ارز بدست بیاورد. این اقدام یک طرفه بود و باید سال های بسیار گذشته متوقف می شد.

ترامپ هفته پیش نیز در پیغامی در توئیتر نوشت که چین به دلیل تعرفه های وی بیش از 5 میلیون فرصت شغلی را از دست داده و دو میلیون شغل فراوریی نیز در این کشور از دست رفته است. (جزئیات بیشتر)

رئیس جمهور آمریکا همچنین مدعی شد که سیاست های وی چین را شوکه نموده و در عین حال آمریکا نیز بسیار عالی کار می نماید.

از سوی دیگر چین هشدار داده در صورتی که ایالات متحده بخواهد با چین در زمینه تجارت بجنگند، چین هم آماده است با آمریکا در این زمینه بجنگد. (جزئیات بیشتر)

.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 4 شهریور 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: namasho.ir شناسه مطلب: 320

به "ترامپ: چین با دستکاری ارز خود به آمریکا آسیب زده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترامپ: چین با دستکاری ارز خود به آمریکا آسیب زده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید