تشریح آخرین تحولات در مذاکرات ایران با 1

به گزارش مجله نماشو، تهران (پانا)- وزیرامورخارجه کشورمان در ملاقات با الکاظمی آخرین تحولات در مذاکرات جمهوری اسلامی ایران با کشورهای 1+4 را تشریح و از حمایت عراق از برجام و برطرف تحریم های ظالمانه و یکجانبه آمریکا تشکر کرد.

تشریح آخرین تحولات در مذاکرات ایران با 1

محمد جواد ظریف وزیرامورخارجه کشورمان که برای رایزنی با مقامات عراقی در مورد موضوعات مورد علاقه دوکشور در بغداد به سر می برد بعد از ظهر روز دوشنبه با مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق ملاقات کرد.

دکتر ظریف در این ملاقات با قدردانی از کوشش های ویژه نخست وزیر عراق در پیگیری پرونده های موجود در روابط دوجانبه و منطقه ای مرتبط با جمهوری اسلامی ایران، آخرین تحولات در مذاکرات جمهوری اسلامی ایران با کشورهای 1+4 را تشریح و از حمایت عراق از برجام و برطرف تحریم های ظالمانه و یکجانبه آمریکا تشکر کرد.

وزیرامور خارجه کشورمان همچنین در این ملاقات به بعضی مسایل موجود در حوزه روابط شرکت ها و مجموعه های اقتصادی، تجاری، حمل و نقل و مهندسی فنی کشورمان و موضوعات اقتصادی، اشاره و خواهان یاری به برطرف آنها شد.

مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق نیز در این ملاقات با تاکید بر اینکه نگاه عراق به ایران تنها در چارچوب همسایگی نبوده بلکه ایران شریک راهبردی عراق است، به حمایت ایران از عراق در جنگ علیه داعش اشاره و اضافه کرد این موضع ایران ابدا در تاریخ فراموش نخواهد شد.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 4 خرداد 1400 بروزرسانی: 4 خرداد 1400 گردآورنده: namasho.ir شناسه مطلب: 1694

به "تشریح آخرین تحولات در مذاکرات ایران با 1" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تشریح آخرین تحولات در مذاکرات ایران با 1"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید