کوشش رئیس جمهور ارمنستان برای برون رفت از بحران سیاسی

به گزارش مجله نماشو، خبرگزاری خبرنگاران- در پی افزایش بحران در صحنه سیاسی ارمنستان ، آرمن سرکیسیان از مقامات سیاسی کشورش دعوت به گفتگوهای سازنده کرد.

کوشش رئیس جمهور ارمنستان برای برون رفت از بحران سیاسی

با ما سفر کنید و با تور ارمنستان ارزان از کشور جذاب همسایه دیدن کنید و شهر زیبای ایروان را ببینید.

به گزارش خبرنگاران؛ با ناآرام شدن اوضاع سیاسی در ارمنستان آرمن سرکیسیان از نیکول پاشینیان نخست وزیر، فراکسیون های مجلس و رهبران ائتلاف مخالف جبهه نجات ملی دعوت کرد تا روز آدینه همین هفته در مقر رئیس جمهوری دیدار و درباره راه حل های برون رفت از بحران سیاسی کشور مصاحبه نمایند.

مخالفان در دو خیابان ایروان خیمه زده و تحصن نموده اند. معترضان اعلام نموده اند اگر احتیاج باشد دست به اقدامات خشن تری خواهند زد.

این در حالی است که هواداران نخست وزیر که تعدادشان هم کم نیست همچنان از وی حمایت می نمایند و خواهان برخورد قاطع دولت با مخالفان هستند.

از طرفی پیش از این مخالفان دولت در تجمعات اعتراضی پیشنهاد پاشینیان به همه گروه های سیاسی مبنی بر انجام مصاحبه به منظور خروج از بحران سیاسی کشور را رد کردند.

تنش سیاسی در ارمنستان پس از انتها جنگ قره باغ بین این کشور و جمهوری آذربایجان که طی آن پنج هزار سرباز ارمنی جان باختند بالا گرفت. مخالفان، پاشینیان را مسبب شکست ارمنستان در این جنگ می دانند و استعفای وی از سمتش را خواهان هستند.

اوضاع سیاسی در ارمنستان از زمانی بحرانی شد که ستاد کل نیرو های مسلح و گروهی از ژنرال های ارتش به مخالفان پیوستند و استعفای پاشینیان را خواهان شدند. بر خلاف قانون این کشور که فعالیت سیاسی نظامیان را منع می نماید.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 4 فروردین 1400 بروزرسانی: 4 فروردین 1400 گردآورنده: namasho.ir شناسه مطلب: 1582

به "کوشش رئیس جمهور ارمنستان برای برون رفت از بحران سیاسی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کوشش رئیس جمهور ارمنستان برای برون رفت از بحران سیاسی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید