تمدید عملیات یاری رسانی به سوریه به وسیله مرزها

به گزارش مجله نماشو، شورای امنیت سازمان ملل متحد فرایند ارسال یاری های انسان محبت آمیز به سوریه را به مدت شش ماه و به وسیله دو گذرگاه مرزی تمدید کرد.

تمدید عملیات یاری رسانی به سوریه به وسیله مرزها

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، شورای امنیت سازمان ملل، در نشست روز آدینه فرایند ارسال یاری های انسان محبت آمیز به وسیله مرزها به سوریه تمدید کرد.

بر این اساس، فرایند ارسال یاری به سوریه به مدت 6 ماه تمدید شده است و این یاری ها فقط به وسیله دو گذرگاه مرزی همجوار با ترکیه ارسال می گردد.

پیش از این، یاری های انسانی به سوریه به صورت یک ساله تمدید می شد و این یاری ها به وسیله 4 نقطه مرزی منتقل می گردد.

واسیلی نبنزیا نماینده روسیه در شورای امنیت، ضمن استقبال از تمدید یاری رسانی به سوریه، گفت پیشنهادی که تصویب شد تفاوتی با پیشنهاد روسیه که پیشتر ارائه شده بود، نداشته است.

نبنزیا گفت: این پیشنهاد می توانست در دسامبر گذشته تصویب گردد ولی در آن موقع توافقی میان روسیه و شرکای غربی آن نبود. ارسال هرگونه یاری های بشرمحبت آمیز به سوریه باید با هماهنگی کامل دولت این کشور انجام گردد.

در همین حال، بشار الجعفری نماینده دایم سوریه در نشست شورای امنیت گفت: از زمان شروع جنگ تروریستی علیه سوریه تا کنون، دولت کشورم تمام کوشش خود را برای حمایت انسانی بدون تبعیض از همه شهفرایندان به کار گرفته است.

الجعفری متذکر شد، بهبود اوضاع انسانی در سوریه نیازمند حمایت های بین المللی و برطرف تحریم های مالی یک جانبه و ظالمانه علیه مردم سوریه است.

وی اضافه نمود: در مقابل کوشش های سوریه، بعضی کشور های عضو شورای امنیت از منبر این شورا برای توهین به دمشق و طولانی شدن بحران در سوریه و کارشکنی در حل و فصل این بحران استفاده می نمایند. هستند. آنچه که مایه تمسخر است جانبداری دفتر امور بشرمحبت آمیز سازمان ملل از موضع کشورهای غربی در دشمنی با سوریه است. سازمان ملل در تضمین تحویل یاری های بشرمحبت آمیز به غیرنظامیان سوری عاجز بوده است. ما چندین دلیل برای مخالفت با تمدید پیش نویس قانون سازمان ملل درباره ورود یاری های بشرمحبت آمیز به وسیله مرزها داریم. این پیش نویس در شرایط ساختگی تصویب شده است. ادعاهای کشورهای غربی درباره تمایل به یاری به مردم سوریه صرفا دروغ است. آنها به قطعنامه مجمع عمومی درباره احترام به حاکمیت سوریه و همکاری با دمشق برای یاری رسانی پایبند نبودند. این کشورها این مسئله را نادیده می گیرند که مرکز فعالیت بشرمحبت آمیز در سوریه صرفا در دمشق است نه هیچ جای دیگری.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 11 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: namasho.ir شناسه مطلب: 831

به "تمدید عملیات یاری رسانی به سوریه به وسیله مرزها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تمدید عملیات یاری رسانی به سوریه به وسیله مرزها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید