تهیه پیش نویس احکام همسان سازی حقوق بازنشستگان ، پیش بینی کسری بودجه 40 درصدی

به گزارش مجله نماشو، عضو کمیسیون مالی مجلس شورای اسلامی گفت: در مجلس پیش نویسی تهیه نموده ایم که براین اساس احکام مربوط به افزایش قانونی حقوق بازنشستگان را پیگیری کنیم تا دولت آن بخشی را که می تواند عملیاتی و بخش دیگر را به عنوان دیون خود معین کند و در زمان شرایط بهتر معوقات سال های قبل را بپردازد.

تهیه پیش نویس احکام همسان سازی حقوق بازنشستگان ، پیش بینی کسری بودجه 40 درصدی

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایسنا، محمدرضا پورابراهیمی امروز شنبه 13 اردیبهشت ماه در مراسم تجلیل از نخبگان جامعه کار و فراوری استان کرمان اظهار کرد: بعضی مسائل جامعه کار و کارگر مربوط به حوزه ملی است اما در سطح استان اقداماتی از جمله زیرساخت های رفاهی و فضای کاری مرتبط با بازنشستگان و کارگران را می توان انجام داد.

وی با اشاره به لزوم پیگیری مسکن کارگری اضافه نمود: اختیارات واگذاری زمین برای مسکن کارگری و بعضی که فرم ج آنها خالی و بازنشسته هستند را در استان داریم و می توان در قالب طرح اقدام ملی مسکن ورود کرد.

پورابراهیمی با اشاره به مطالبات جامعه کارگری و کارفرمایی اعلام کرد: بخشی از مسائل ملی با اصلاح قانون انجام می گردد و درباره همسان سازی حقوق بازنشستگان، قانون برنامه ششم مصوبه دارد.

کننده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: دولت می گوید منابع همسان سازی را ندارد و بخشی را می پردازد و بخشی را نه و تامین اجتماعی نیز همین گونه است لذا ما در مجلس پیش نویسی تهیه نموده ایم که براین اساس احکام مربوط به افزایش قانونی حقوق بازنشستگان را پیگیری کنیم تا دولت آن بخشی را که می تواند عملیاتی و بخش دیگر را به عنوان دیون خود معین کند و در زمان شرایط بهتر معوقات سال های قبل را بپردازد.

وی توضیح داد: با توجه به اینکه شرایط مالی کشور و میزان درآمدهای دولت مطلوب نیست، این راه میان بر است.

پورابراهیمی اعلام کرد: برآورد می گردد از بودجه 500 هزار میلیارد تومانی کشور، 40 درصد کسری بودجه است و باید راه چارههای جبران کسری بودجه را سال جاری ببینیم لذا برای اینکه واحدها در رکود کنونی دار مشکل نگردد، باید راه چاره بدهیم.

کننده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه همه جهان درگیر کرونا است، گفت: باید سال جاری اولویت هایی در دستور کار قرار داده و کوشش کنیم درصد بیمه بیکاری به حداقل ممکن کاهش پیدا کند و یاری کنیم کارفرما و کارگر به تعهدات خود عمل کنند.

پورابراهیمی با تاکید بر اینکه در اشتغال جدید نیز باید برنامه ریزی داشت و رسیدن به جهش فراوری از محورهای مواجهه با رکودر حوزه کرونا می گذرد اظهار کرد: شرکت های عظیم استان کرمان تعدیل نیرو نداشته اند و عمده شرکت های کوچک و متوسط درگیر این اتفاقات شده اند و اگر بتوانیم با همکاری تشکل های کارگری استان موضوعات و راه چارههای حل مشکل را بیابیم، اقدام قابل توجهی است و باید سال جاری حمایت از کارگر را در عدم اخراج و حفظ سطح اشتغال موجود بگذاریم.

عضو کمیسیون مالی مجلس شورای اسلامی اعلام کرد: 4 درصد از جمعیتی که در کشور درخواست بیمه بیکاری داده اند، مربوط به استان کرمان است و با این وجود 3 میلیون واحد صنفی، کارگران ساختمانی، دست فروشان و ... مشمول بیمه بیکاری نمی شوند و باید برای آنها فکری کرد.

وی اظهار کرد: براساس آسیب شناسی حوزه مالی، شاخص استفاده انسانی در فراوری در کشور ما زیاد است که حجم نیروی انسانی سرانه هزینه کارگری را افزایش می دهد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 9 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: namasho.ir شناسه مطلب: 1077

به "تهیه پیش نویس احکام همسان سازی حقوق بازنشستگان ، پیش بینی کسری بودجه 40 درصدی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تهیه پیش نویس احکام همسان سازی حقوق بازنشستگان ، پیش بینی کسری بودجه 40 درصدی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید