جهانپور بد عهدی کوبا در فراوری مشترک واکسن کرونا تکذیب کرد

به گزارش مجله نماشو، از ظهر امروز خبری به نقل از یک عضو کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا در بعضی از رسانه ها دست به دست می گردد که در آن از بدعهدی کشور کوبا در فراوری مشترک واکسن کرونا با ایران خبر می دهد.

جهانپور بد عهدی کوبا در فراوری مشترک واکسن کرونا تکذیب کرد

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، از ظهر امروز خبری به نقل از یک عضو کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا در بعضی از رسانه ها دست به دست می گردد که در آن از بدعهدی کشور کوبا در فراوری مشترک واکسن کرونا با ایران خبر می دهد.

در این خبر از قول مینو محرز عضو کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا اسم شده که مرحله سوم واکسن کوبایی را به بعضی افراد در ایران تزریق کردند و بعد قرار بود یک پروژه مشترک باشد که بعد سفیر این کشور اعلام نموده بود ما چنین پروژه ای نداریم. برای اینکه خود کشور کوبا به این واکسن دستور تزریق اضطراری داد و گفت کشور خودم و کشور های دیگر آمریکای جنوبی بیشتر احتیاج دارند و بنابر این اولویت را به آن ها داد و سفیر این برنامه را اعلام کرد و این پروژه مشترک، اگر هم باشد، به تأخیر افتاده و نمی تواند خیلی یاری کند.

کیانوش جهانپور رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ضمن تکذیب این اظهارنظر با بیان اینکه انگیزه بعضی افراد از بیان از این دست اظهارنظرها، برای ما نامعین است، به مقدار گفت: کار مشترک انستیتو پاستور ایران و مؤسسه واکسن سازی فینلای کوبا در بحث واکسن کرونای سوبرانا-2 به خوبی پیش رفته است.

وی اضافه نمود: پروژه مشترک ایران و کوبا شاید از بسیاری از کار های مشترک در حوزه واکسن، هماهنگ تر و منظم تر و با روابط و تعامل نزدیک تر پیش رفته است و امروز به مرحله فراوری رسیده است.

جهانپور با بیان اینکه احتمال تحویل اولین محموله واکسن سوبرانا-2 در روز های آینده وجود دارد، اظهار کرد: فراوری واکسن سوبرانا-2 هر هفته و هرماه افزایش پیدا خواهد نمود و معین نیست بعضی با چه هدفی با این اظهارات، این موضوع را تحت الشعاع قرار می دهند؟

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در انتها اعلام کرد: رفتار نکوهیده، متناقض و غیرحرفه ای این روز ها بیداد می نماید، اما این رفتار و گفتار از بعضی اساتید جامعه پزشکی به هیچ وجه پذیرفته نیست.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 12 مرداد 1400 بروزرسانی: 12 مرداد 1400 گردآورنده: namasho.ir شناسه مطلب: 1808

به "جهانپور بد عهدی کوبا در فراوری مشترک واکسن کرونا تکذیب کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جهانپور بد عهدی کوبا در فراوری مشترک واکسن کرونا تکذیب کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید