خانوارهای کانادا بالاترین سطح بدهی جهان را دارند

به گزارش مجله نماشو، به گزارش خبرنگاران به نقل از سی ان بی سی، طبق گزارش منتشر شده توسط سازمان همکاری و توسعه مالی (OECD)، سطح بدهی خانوارهای کانادایی بالاتر از هر کشور دیگری است.

خانوارهای کانادا بالاترین سطح بدهی جهان را دارند

از سفر با تور کانادا لذت ببرید.

در نسخه اولیه این گزارش که قرار است متن کامل آن در ماه آینده منتشر گردد، OECD اعلام نموده است که در بین 35 کشور توسعه یافته و درحال توسعه تحت نظارت این گروه بدهی خانوارهای کانادا در بالاترین رتبه قرار گرفته است.

این سازمان اعلام نمود که تجمع سریع بدهی خانوارهای کانادایی می تواند اقتصاد این کشور را به ویژه در برابر شوک های اقتصادی آسیب پذیر کند.

OECD گفت: همچنین از آنجایی که سیستم اقتصادی کانادا مستقیما تحت تأثیر بازار مسکن قرار گرفته است با رشد قوی جمعیت، افزایش بدهی خانوارها می تواند ریسک بزرگی برای پایداری اقتصادی به همراه آورد.

این گروه دریافت که نسبت بدهی به فراوری ناخالص ملی برای کانادا 101 درصد است که بسیار بالاتر از سایر کشورها تحت مطالعه است.

در مقایسه، همین نسبت برای کره جنوبی که کشور دوم در این رده بندی است اندکی کمتر از 93 درصد است و برای انگلستان رده سومی اندکی بیشتر از 88 درصد می باشد. در آمریکا نسبت بدهی به فراوری ناخالص ملی حدود 80 درصد است در حالی که در آلمان و فرانسه این نسبت کمتر از 60 درصد می باشد.

این گروه همچنین اعلام نمود که ارتباط بسیار بالایی بین بدهی بالا و ریسک رکود شدید وجود دارد.

در حالی که اکثر کشورها قبل از بحران اقتصادی 1 دهه پیش شاهد افزایش سطح بدهی خود بودند در حال حاضر اغلب آنها مقدار آن را به صورت تدریجی کاهش داده اند.

هرچند برای کانادا و بعضی کشورهای اسکاندیناوی این گونه نبود است و گروه OECD مقصر آن را تورم قیمت های مسکن می داند.

این گروه اعلام نمود کشورهای تحت آنالیز OECD که بعد از بحران اقتصادی شاهد بیشترین افزایش بدهی خانوارهای خود بودند، با شدیدترین افزایش قیمت های مسکن روبرو شده اند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 1 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: namasho.ir شناسه مطلب: 505

به "خانوارهای کانادا بالاترین سطح بدهی جهان را دارند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خانوارهای کانادا بالاترین سطح بدهی جهان را دارند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید