خبرنگاران آمادگی روسیه برای واکسیناسیون عمومی کرونا

به گزارش مجله نماشو، مسکو - خبرنگاران - روسیه که تا به امروز دو نمونه واکسن کرونا را به ثبت رسانده و در حال اجرا مراحل نهایی آزمایشات انسانی است، برای واکسیناسیون گسترده و عمومی علیه وبروس کووید-19 آماده می گردد.

خبرنگاران آمادگی روسیه برای واکسیناسیون عمومی کرونا

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش خبرنگار خبرنگاران از مسکو میخائیل موراشکو وزیر بهداشت روسیه اعلام نموده است که واکسیناسیون کووید -19 در روسیه در ماه دسامبر و انتها سال 2020 شروع می گردد.

به گفته وی، واکسیناسیون کرونا در روسیه همانند هر یاری پزشکی دیگری داوطلبانه خواهد بود و کسی مجبور به واکسن زدن نخواهد شد و واکسیناسیون کاملاً رایگان خواهد بود.

موراشکو در گفت و گو با شبکه تلویزیونی روسیه 24 اظهار داشت که در زمان حاضر واکسیناسیون داوطلبانه 40 هزار نفر با واکسن اسپوتنیک وی نخستین واکسن کرونا ساخته شده در روسیه جریان دارد.

امکانات فراوری واکسن کرونا در روسیه افزایش می یابد

وزیر بهداشت روسیه پیش بینی کرد که در سال 2021 میلیونها نفر در این کشور واکسن کرونا بزنند.

موراشکو در مصاحبه با خبرگزاری ریانووستی اظهار داشت که با افزایش توانمندی برای فراوری واکسن کرونا در روسیه که در اولویت برنامه دولت این کشور واقع شده است ممکن است در سال 2021 دهها میلیون نفر و در وهله نخست افراد واقع در گروه ریسک واکسیناسیون کرونا شوند.

تا انتها سال جاری دو میلیون دوز واکسن اسپوتنیک فراوری می گردد و امکانات روسیه برای فراوری این واکسن در سال آینده افزایش خواهد یافت.

در وهله اول افرادی که در گروه ریسک قرار دارند شامل کارکنان بخش های درمانی و پزشکی روسیه، معلمان و اساتید دانشگاه ها و کارکنان مراکز حیاتی و نیز افراد سالخورده، بیماران دیابتی واکسیناسیون خواهند شد و واکسن کرونا به این افراد از ماه دسامبر زده خواهد شد.

بر اساس اطلاعات رسانه های روسی، واکسن اسپوتنیک به فرد واکسن شده سه سال مصونیت در برابر ویروس کرونا می دهد.

واکسن دوم کرونا برای واکسیناسیون عمومی آماده می گردد

بر اساس گزارش وزارت بهداشت روسیه، واکسن دوم کرونا در این کشور به نام اپی واک کرونا که در مرکز ویروس شناسی وکتور در نووسیبیرسک ساخته شده است برای استفاده در واکسیناسیون عمومی آماده می گردد.

این واکسن در زمان حاضر بر روی داوطلبان آزمایش می گردد و حدود 40 هزار نفر در این آزمایش که پس از ثبت رسمی آن اجرا می گردد، شرکت می نمایند و فراوری انبوه آن اغاز شده است.

بر اساس گزارش وزارت بهداشت روسیه، انتظار می رود اپی واکسن کرونا در ماه دسامبر در واکسیناسیون عمومی کرونا به مردم روسیه تزریق گردد و مسئولان درمانی روسیه آن را واکسن بی خطر خوانده اند.

مقام های روسیه در همین حال اعلام نموده اند که واکسیناسیون کرونا نمی تواند جایگزین رعایت پروتکل های بهداشتی کرونا گردد و محدودیت هایی که برای مهار کرونا در این کشور وضع شده است تا ماه ژانویه ادامه خواهد یافت.

فروش واکسن اسپوتنیک به کشورهای دیگر

دولت روسیه برای عرضه واکسن اسپوتنیک به کشورهای دیگر که در سال آینده شروع خواهد شد اعلام آمادگی نموده است.

روسیه تا به امروز با هند و کره جنوبی برای فروش واکسن اسپوتنیک وی قرارداد امضا نموده است و در مجموع بیش از 50 کشور برای خرید این نوع واکسن ابراز تمایل نموده اند که در مجموع یک میلیارد و 200 میلیون تن دوز واکسن از روسیه ممکن است خریداری گردد.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه به تازگی به سران کشورهای حاضر در نشست جی -20 گفت که روسیه آماده است تا واکسن ضد کرونای اسپوتنیک را به کشورهایی که به آن احتیاج دارند عرضه کند. پوتین اضافه نمود که روسیه در حال آماده ساختن واکسن سوم ضد کروناست.

آخرین آمار کرونا در روسیه

شمار روزانه مبتلایان و جان باختگان در روسیه در دو هفته اخیر به بالاترین سطح رسیده است بطوریکه 27 هزار و 100 بیمار جدید در طول 24 ساعت گذشته در روسیه شناسایی شد و مجموع مبتلایان به دو میلیون و 242 هزار و 633 نفر رسید. طی 24 ساعت اخیر 510 بیمار جان باخته و مجموع جان باختگان به 39068 نفر افزایش یافت.

بیشترین موارد ابتلاء در 24 ساعت اخیر در مسکو (7320 مورد)، سنت پترزبورگ (3695 مورد) و حومه مسکو (1065 مورد) به ثبت رسیده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 7 دی 1399 بروزرسانی: 7 دی 1399 گردآورنده: namasho.ir شناسه مطلب: 1411

به "خبرنگاران آمادگی روسیه برای واکسیناسیون عمومی کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران آمادگی روسیه برای واکسیناسیون عمومی کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید