خبرنگاران بیماران قلبی مبتلا به کرونا جداگانه مراقبت می شوند

به گزارش مجله نماشو، مشهد- خبرنگاران- مدیر گروه قلب و عروق دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: برای بیماران دارای مشکل قلبی که به کرونا مبتلا شده اند فضای ویژه در بیمارستان امام رضا (ع) این شهر تدارک دیده شده تا تحت مراقبت ویژه قرار گیرند.

خبرنگاران بیماران قلبی مبتلا به کرونا جداگانه مراقبت می شوند

دکتر محمد طیبی روز آدینه در جمع خبرنگاران اضافه کرد: شیوع کرونا به رغم تمام مشکلاتی که به همراه داشته مانع از انجام جراحی های قلب و عروق اعم از رگ و دریچه نشده و خللی در امر درمان بیماران قلبی ایجاد نکرده است.

وی ادامه داد: روزانه بالغ بر 50 بیمار قلبی توسط 21 متخصص، پنج جراح و 40 رزیدنت گروه قلب و عروق دانشگاه علوم پزشکی مشهد معاینه می شوند.

مدیر گروه قلب و عروق دانشگاه علوم پزشکی مشهد در مورد خدمات رسانی به بیماران دچار سکته قلبی در شیوع کرونا گفت: در موج اول کرونا تمامی بیمارستان امام رضا (ع) به بیماران کرونایی اختصاص یافت ولی در موج دوم آن بخشی از این بیمارستان به بیماران قلبی اختصاص یافت و در موج سوم نیز طبقات اول تا سوم برای بیماران قلب و عروق و جراحی در نظر گرفته شد.

وی اضافه کرد: همچنین در بیمارستان قائم (عج) مشهد نیز خدمات درمانی به بیماران قلبی در حال اجرا است و امکان خدمت رسانی به بیماران قلبی در بیمارستان شریعتی این شهر نیز فراهم شده است.

طیبی ادامه داد: فضاهای اختصاص یافته به بیماران قلبی و عروقی در بیمارستان های امام رضا (ع)، قائم (عج) و شریعتی مشهد از بخش های ویژه بیماران کرونایی جدا است و خطری برای این نوع بیماران وجود ندارد.

وی گفت: در ماه های ابتدایی سال جاری از ظرفیت بیمارستان های غیردولتی، خصوصی و خیریه برای درمان بیماران قلبی و عروقی با تعرفه دولتی بهره مند شدیم ولی در شرایط فعلی نیازی به بیمارستان تعیین برای خدمت به بیماران قلبی نداریم و با وجود تعداد بسیار بیماران کرونایی به بیماران قلبی نیز خدمات مناسب ارائه می گردد.

منبع: ایرنا
انتشار: 4 تیر 1401 بروزرسانی: 4 تیر 1401 گردآورنده: namasho.ir شناسه مطلب: 3189

به "خبرنگاران بیماران قلبی مبتلا به کرونا جداگانه مراقبت می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران بیماران قلبی مبتلا به کرونا جداگانه مراقبت می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید