خبرنگاران توضیحات خطیب زاده درباره پرداخت حق عضویت ایران در سازمان ملل

به گزارش مجله نماشو، تهران - خبرنگاران - سخنگوی وزارت امور خارجه در پاسخ به پرسش خبرنگاران درباره انتشار خبری در ارتباط با پرداخت حق عضویت ایران در سازمان ملل متحد اضافه نمود: ایران با توجه به مسدود شدن کانال های انتقال منابع اقتصادی توسط آمریکا، از مدتها پیش با خزانه داری سازمان ملل در خصوص معرفی یک کانال امن تماس داشته است.

خبرنگاران توضیحات خطیب زاده درباره پرداخت حق عضویت ایران در سازمان ملل

به گزارش اداره کل اطلاع رسانی و سخنگویی وزارت امورخارجه، سعید خطیب زاده ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران در سالهای اخیر به رغم محدودیت های ناشی از تحریم های یکجانبه ایالات متحده، همیشه با استفاده از معدود کانالهای انتقال اقتصادی، حق عضویت خود به سازمان ملل را پرداخته نموده است.

وی توضیح داد: آخرین پیشنهاد کشورمان در این باره تادیه این بدهی به وسیله استفاده از منابع مسدود شده در کره جنوبی توسط سازمان ملل با مجوز بانک مرکزی بوده است که توسط دبیرخانه سازمان ملل در حال مذاکره و هماهنگی های لازم می باشد.

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: جمهوری اسلامی ایران اصرار دارد که به خاطر تعدیات قبلی آمریکا به دارایی های بین المللی ایران، سازمان ملل برای انتقال حق عضویت کشورمان به وسیله بانک واسطه آمریکایی استفاده ننموده و یا این سازمان امنیت راستا انتقال را تضمین کند.

این در حالی است که آنتونی گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد در نامه ای به رییس دوره مجمع عمومی این سازمان خواسته است 10 کشور به دلیل افزایش بدهی خود در حق عضویت سالانه از حق رای فعلا در مجمع عمومی محروم شوند.

در این نامه کشورهای کومور، لیبی، جمهوری آفریقای مرکزی، سواقتصادی، سودان جنوبی، سائوتومه و پرنسیپ، نیجر، کنگو و زیمبابوه و ایران به عنوان کشور های بدهکار سازمان ملل عنوان شده است.

دبیرکل سازمان ملل متحد در این نامه مدعی شده است که ایران با 16 میلیون و 251 هزار و 298 دلار به سازمان ملل بیشترین بدهی را به سازمان ملل دارد و نیجر با 7 هزار دلار کمترین بدهی را به این سازمان دارد.

منبع: ایرنا
انتشار: 29 بهمن 1399 بروزرسانی: 29 بهمن 1399 گردآورنده: namasho.ir شناسه مطلب: 1507

به "خبرنگاران توضیحات خطیب زاده درباره پرداخت حق عضویت ایران در سازمان ملل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران توضیحات خطیب زاده درباره پرداخت حق عضویت ایران در سازمان ملل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید