خبرنگاران خانوارهای فاقد مسکن با تولد فرزند سوم 70 میلیون تسهیلات می گیرند

به گزارش مجله نماشو، تهران- خبرنگاران-نمایندگان مجلس شورای اسلامی بانک مرکزی را مکلف کردند به خانوارهای فاقد مسکن که در سال های 1399 و 1400 صاحب فرزند سوم می شوند وام 20 ساله 70 میلیون اعطا کند.

خبرنگاران خانوارهای فاقد مسکن با تولد فرزند سوم 70 میلیون تسهیلات می گیرند

به گزارش خبرنگار ، نمایندگان در نشست علنی نوبت دوم امروز -شنبه- در جریان آنالیز بخش درآمدی لایحه بودجه 1400، با پیشنهاد کمیسیون فرهنگی با الحاق یک بند به ماده واحده این لایحه با بیش از دو سوم رأی نمایندگان موافقت کردند.

بر اساس این بند الحاقی؛ در اجرای بندهای (ت) و(ث) ماده (102) قانون برنامه ششم توسعه موضوع پشتیبانی از فرزندآوری، بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران مکلف است مبلغ 10هزار میلیارد ریال با اولویت مناطق محروم به وسیله بانک های عامل و از محل سپرده های جاری و قرض الحسنه نظام بانکی، نسبت به پرداخت تسهیلات قرض الحسنه ودیعه مسکن به میزان 700میلیون ریال با بازپرداخت حداکثر 20 ساله برای خانوارهای فاقد مسکن که صاحب فرزند سوم در سال های 1399 و 1400 شده و یا می شوند، اقدام کند.

نمایندگان مجلس امروز همچنین دولت را مکلف کردند یک درصد از یک دوازدهم هزینه های شرکت های دولتی را به متولدین سال 1400 جهت خریداری واحدهای صندوق های سرمایه گذاری در بورس اختصاص دهد.

منبع: ایرنا
انتشار: 22 فروردین 1400 بروزرسانی: 22 فروردین 1400 گردآورنده: namasho.ir شناسه مطلب: 1616

به "خبرنگاران خانوارهای فاقد مسکن با تولد فرزند سوم 70 میلیون تسهیلات می گیرند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران خانوارهای فاقد مسکن با تولد فرزند سوم 70 میلیون تسهیلات می گیرند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید