خبرنگاران خراسان رضوی برای انجام عملیات پروازی حج تمتع آمادگی دارد

به گزارش مجله نماشو، مشهد- خبرنگاران- مدیرکل فرودگاه های خراسان رضوی گفت: برای انجام عملیات پروازی حج تمتع 99 آمادگی کامل داریم.

خبرنگاران خراسان رضوی برای انجام عملیات پروازی حج تمتع آمادگی دارد

محمود امانی بنی روز یکشنبه در نخستین جلسه هماهنگی و برنامه ریزی حج تمتع 99 اضافه نمود: تمهیدات لازم در مورد برگزاری حج تمتع 99 و اعزام و پذیرش حج گزاران خراسانی برای راهی شدن به سرزمین وحی اندیشیده شده است.

وی اضافه نمود: اداره کل فرودگاه های خراسان رضوی با برنامه ریزی و انسجام کاملِ تمامی واحدهای عملیاتی و سایر ارگان های مستقر، دارای شرایط ایده آل و زیرساخت های لازم برای اعزام حاجیان است.

مدیرکل حج و زیارت خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: حجاج خراسانی برای اولین بار به صورت غیرحضوری با مراحل اعزام به سرزمین وحی آشنا می شوند.

جواد شاد اضافه نمود: چنانچه شرایط کنترل ویروس کرونا با موفقیت همراه باشد و مانعی به وجود نیاید، برای برنامه ریزی دقیق و کارشناسی راستا انجام حج روان و اعمال ابعاد اجرایی و فرهنگی حج تمتع 99 آماده خدمت گذاری هستیم.

وی اضافه نمود: سال جاری حدود 12 هزار زائر از استان های خراسان رضوی و شمالی به عربستان اعزام می شوند که در شرایط خاص فعلی در صدد هستیم برای رعایت مسایل بهداشتی، آموزش مناسک حج را به وسیله فضای مجازی و راه اندازی کانال زائر انجام دهیم.

پارسال نیز حدود 12 هزار زائر حج تمتع از استان های خراسان رضوی و خراسان شمالی در قالب 79 کاروان به همراه 216 هزار کیلوگرم بار به عربستان اعزام شدند.

فرودگاه بین المللی شهید هاشمی نژاد مشهد پس از فرودگاه مهرآباد تهران دومین فرودگاه پرترافیک کشور است که به طور میانگین روزانه 180 پرواز و در زمان اوج مسافرت ها تا 250 پرواز ورودی و خروجی در آن انجام می گردد.

منبع: ایرنا
انتشار: 4 تیر 1401 بروزرسانی: 4 تیر 1401 گردآورنده: namasho.ir شناسه مطلب: 3747

به "خبرنگاران خراسان رضوی برای انجام عملیات پروازی حج تمتع آمادگی دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران خراسان رضوی برای انجام عملیات پروازی حج تمتع آمادگی دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید