خبرنگاران فرانسه خواهان لغو تحریم های آمریکا علیه دیوان کیفری بین المللی شد

به گزارش مجله نماشو، تهران- خبرنگاران- فرانسه تحریم های آمریکا علیه دیوان کیفری بین المللی را یک حمله شدید خواند و از واشنگتن خواست تا این تحریم ها را لغو کند.

خبرنگاران فرانسه خواهان لغو تحریم های آمریکا علیه دیوان کیفری بین المللی شد

با ما همراه باشید و با تور فرانسه ارزان از کشور عشاق دیدن کنید و در شهرهای پاریس، مارسی بگردیم و برج ایفل ، موزه لوور و دیگر جذابیت های این شهر زیبا را ببینیم

به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، ژان ایو لودریان وزیر خارجه فرانسه پنجشنبه شب با انتشار بیانیه ای خاطرنشان کرد: این اقدام حمله شدیدی علیه دیوان است و چندجانبه گرایی و استقلال در قضاوت را زیر سؤال می برد.

فرانسه ضمن درخواست برای لغو تحریم های آمریکا وعده داد که از دیوان کیفری بین المللی و کارکنان آن حمایت کند.

جوسپ بورل مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز در واکنش به تحریم های آمریکا علیه دیوان کیفری بین المللی، این اقدام را غیرقابل قبول، بی سابقه و تلاشی برای کارشکنی در فرایند تحقیقات این دادگاه خواند.

مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا روز چهارشنبه از تحریم فاتو بنسودا دادستان ارشد و پاکیسو موچوچوکو از دیگر مقام های بلندپایه دیوان کیفری بین المللی اطلاع داد.

این مقام ها در حال تحقیق در خصوص اتهام ارتکاب سربازان آمریکایی به جنایات جنگی در افغانستان هستند.

پمپئو مدعی شد که این دیوان یک نهاد کاملاً ورشکسته و فاسد است و صلاحیت تحقیق در خصوص نظامیان آمریکایی را ندارد؛ زیرا واشنگتن عضو اساسنامه رم نیست. این دیوان بر مبنای اساسنامه رم تأسیس شده است.

دیوان کیفری بین المللی نخستین دادگاه دائمی بین المللی برای رسیدگی به جرایم نسل کشی، جنایات علیه بشریت، جنایت جنگی و تجاوز است که مقر آن در لاهه هلند واقع شده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 10 مهر 1399 بروزرسانی: 10 مهر 1399 گردآورنده: namasho.ir شناسه مطلب: 1229

به "خبرنگاران فرانسه خواهان لغو تحریم های آمریکا علیه دیوان کیفری بین المللی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران فرانسه خواهان لغو تحریم های آمریکا علیه دیوان کیفری بین المللی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید