خبرنگاران مذاکره کنسرسیوم نفتی سرمایه گذار در ابوظبی برای استقراض هشت میلیارد دلار

به گزارش مجله نماشو، تهران-خبرنگاران- رویترز اعلام کرد، یک کنسرسیوم نفتی مرکب از مناقصه گران برای حمایت از سرمایه گذاری هایشان در دارایی خط لوله گاز طبیعی شرکت ملی نفت ابوظبی (ADNOC) با بانک ها در حال مذاکره برای استقراض هشت میلیارد دلار است.

خبرنگاران مذاکره کنسرسیوم نفتی سرمایه گذار در ابوظبی برای استقراض هشت میلیارد دلار

رویترز به نقل ز منابع خبری خود گفت که مذاکرات با بانک ها از هفته ها جریان دارد و تعیین نیست که در سایه مسائل بازار و کاهش شدید قیمت نفت، چه زمانی این معامله نهایی خواهد شد.

این منابع گفتند که مناقصه گران شامل جی. آی. پی مخفف (شرکت گلوبال انفراستراکچر پارتنرز)، مدیریت دارایی بروکفیلد (شرکت خدمات مالی کانادایی) و شرکت گازی اسنام (ایتالیا) است.

یکی از منابع گفت که جی. آی پی مالک سهم بیشتر این کونسرسیوم خواهد بود.

شرکت های جی. آی پی، آدنوک، اسنام و بروکفیلد تا به امروز هیچ اظهار نظری درخصوص این سرمایه گذاری نکرده اند که خبرگزاری بلومبرگ آمریکا نخستین بار از آن پرده برداشت.

یک منبع دیگر در این باره گفت که مذاکره برای دریافت وام توسط این شرکت ها بیش از 20 بانک را شامل می شود.

شرکت بلک راک (شرکت خدمات مالی آمریکایی و چندملیتی) با شرکت سرمایه گذاری کی. کی. آر أند کو (KKR & Co) سهام 40 درصد سهام خط لوله نفت شرکت ادنوک را در ازای چهار میلیارد دلار خریده است، شرکت نفتی ابوظبی که در دورانی که قیمت نفت درحال کاهش است، بدنبال یافتن سرمایه گذار برای جمع آوری نقدینگی است.

این منابع به رویترز گفته اند که ادنوک بانک آمریکا و شرکت مریل لینچ [که یک شرکت خدمات مالی آمریکایی] را تعیین کرده است تا ترتیبی برای اجاره دارایی خطوط گاز طبیعی این شرکت را فراهم کند که حدود 15 میلیارد دلار برآورد می شود.

منبع: ایرنا
انتشار: 26 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: namasho.ir شناسه مطلب: 1048

به "خبرنگاران مذاکره کنسرسیوم نفتی سرمایه گذار در ابوظبی برای استقراض هشت میلیارد دلار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران مذاکره کنسرسیوم نفتی سرمایه گذار در ابوظبی برای استقراض هشت میلیارد دلار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید