خبرنگاران هشت آرایشگاه زنانه در بیجار پلمب شد

به گزارش مجله نماشو، سنندج - خبرنگاران - رییس شبکه بهداشت و درمان بیجار از پلمب هشت آرایشگاه زنانه که به اخطارهای بهداشتی کم توجهی کرده و برغم محدودیت کرونایی به فعالیت خود ادامه می دادند، خبر داد.

خبرنگاران هشت آرایشگاه زنانه در بیجار پلمب شد

دکتر امیر مرسا روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران گفت: این آرایشگاه های زنانه بدلیل عدم رعایت پروتکل بهداشتی در برنامه طرح محیطی مبارزه بیماری کووید -19 ابتدا با اخطار شفاهی و سپس با درج اخطار و تذکر کتبی مواخذه شدند سپس بخاطر بی توجهی به هشدارها توسط بازرسین سلامت محیط با همکاری پلیس اطلاعات و امنیت عمومی و بازرس فرمانداری پلمپ و جهت پیگیری بعدی پرونده متخلفان به مراجع ذیصلاح ارجاع شد.

وی اضافه کرد: در صورت فعالیت غیر قانونی سایر واحدها و آرایشگاه های و واحدهایی که با اذحام جمعیت، عدم رعایت پروتکل های بهداشتی و نیز کم توجهی به خطرات جدی شیوع بیماری ویروسی کرونا در جامعه، پلمب و ممانعت از ادامه فعالیت در انتظار متخلفین خواهد بود.

رییس شبکه بهداشت و درمان بیجار تاکید کرد: در شرایط بحرانی کرونا در بیجار، تمام ظرفیت های انسانی و تجهیزاتی موجود را به کار بسته ایم تا بتوانیم هر چه سریعتر از این شرایط خارج شویم امّا متاسفانه عده ایی با بی توجهی به رعایت مسایل بهداشتی به گسترش این بیماری اصرار دارند.

او با تشریح اینکه برای تهیه یک تخت ویژه بیماران کرونایی هزینه 12 میلیارد ریالی نیاز است، یادآور شد: هزینه تکمیل و تجهیز یک تخت ویژه کرونا با تمام امکانات نیازمند حمایت خیرین سلامت است که تا به امروز در این خصوص از طریق فراخوان در فضای مجازی بیش از 6 میلیارد ریال جمع آوری شده است.

رییس شبکه بهداشت و درمان بیجار با اشاره به اینکه در انجام و تعداد تست کرونا محدویت های زیادی وجود داشت، اضافه کرد: با برنامه ریزی دانشگاه علوم پزشکی کردستان، روزانه در شهرستان بیجار می توان بیش از 200 تست کرونا انجام داد که هزینه هر تست با حمایت دولت 2 میلیون ریال است ولی در بیجار بصورت رایگان در مرکز شماره چهار انجام می شود.

مرسا از افزایش پزشکان متخصص به مجموعه بهداشت و درمان بیجار هم خبر داد و گفت: به زودی بخش ماموگرافی تجهیز در بیمارستان این شهر راه اندازی خواهد شد و بیماران از ماه آینده از خدمات این بخش استفاده خواهند کرد.

براساس اعلام سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، با فوت 452 بیمار دیگر از مبتلایان قطعی به کرونا در 24 ساعت گذشته (ظهر جمعه تا ظهر شنبه)، شمار جانباختگان قطعی بیماری کووید19 در کشور به 41 هزار و 34 نفر رسید و 27 استان همچنان در شرایط قرمز کرونا هستند.

شهرستان 89 هزار نفری بیجار در 142 کیلومتری شرق شهر سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 26 آذر 1399 بروزرسانی: 26 آذر 1399 گردآورنده: namasho.ir شناسه مطلب: 1387

به "خبرنگاران هشت آرایشگاه زنانه در بیجار پلمب شد" امتیاز دهید

1 کاربر به "خبرنگاران هشت آرایشگاه زنانه در بیجار پلمب شد" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران هشت آرایشگاه زنانه در بیجار پلمب شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید