خبرنگاران واحدهای مسکونی 2 روستای خلخال بازسازی می گردد

به گزارش مجله نماشو، اردبیل- خبرنگاران - مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اردبیل گفت: واحدهای مسکونی 2 روستای خلخال بطور کامل بهسازی، بازسازی و مقام سازی می گردد.

خبرنگاران واحدهای مسکونی 2 روستای خلخال بازسازی می گردد

جهت دریافت خدمات بازسازی آپارتمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

فرهاد سبحانی روز یکشنبه در نشستی با فرماندار خلخال اضافه کرد: با توجه به تجربه پیروز بنیاد مسکن استان اردبیل در بازسازی کامل واحدهای مسکونی در حال تخریب روستای ترازوچ خلخال و بازسازی 76 واحد مسکونی در حال تخریب روستای مصطفی لو، این بنیاد در نظر دارد این طرح را در 2 روستای کهران و پروچ نیز اجرا کند.

وی با اشاره به اینکه در اجرای طرح بازسازی کامل واحدهای مسکونی در حال تخریب روستاهای خلخال علاوه بر ارائه تسهلات بانکی بخشی از هزینه های ساخت واحدهای مسکونی از محل ارائه یاری های بلاعوض تامین می گردد، گفت: تا به امروز 50 نفر از اهالی این 2 روستا برای دریافت تسهیبلات اقتصادی به بانک های عامل شهرستان معرفی شده اند.

وی با بیان اینکه نیمی از جمعیت خلخال در روستاها ساکن هستند، اظهارداشت: این امر موجب افزایش اهمیت اجرای طرح های مقاوم سازی مسکن روستایی با هدف ماندگاری روستاییان در روستاهای این شهرستان شده است.

سبحانی با بیان اینکه تا به امروز 51 درصد از واحدهای مسکونی کم دوام و بی دوام روستاهای خلخال مقاوم سازی شده ، اضافه کرد: تا به امروز 13 هزار واحد مسکن کم دوام و بی دوام در روستاهای این شهرستان به وسیله پرداخت تسهیلات بانکی ارزان قیمت با بازپرداخت طولانی مدت 12 ساله مقاوم سازی و بهسازی شده که همین امر موجب کسب رتبه اول توسط بنیاد مسکن این شهرستان در بین شهرستان های استان شده است .

مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل گفت: در حال حاضر نیز 9 هزار واحد مسکونی روستایی این شهرستان نیازمند مقاوم سازی است که برای اجرای آن بنیاد مسکن نیازمند همکاری و مشارکت اهالی روستاها می باشد.

وی از ادامه عملیات اجرایی بهسازی معابر روستایی در 2 روستای هدف گردشگری اندبیل و گیلوان خلخال در امسال اطلاع داد و اضافه کرد: مطالعات اجرای پروژه های بهسازی معابر در چند روستای هدف گردشگری این شهرستان از جمله روستاهای شال و اسبو واقع در بخش شاهرود سرانجام یافته و با تخصیص اعتبار در سال 99 عملیات اجرایی این طرح ها توسط بنیاد مسکن این شهرستان اجرا می گردد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اردبیل با بیان اینکه از شروع اجرای طرح مقاوم سازی در کشور بیش از 54 هزار واحد مسکونی روستایی در این استان مقاوم سازی شده، اضافه کرد: بنیاد مسکن بر اساس برنامه زمان بندی شده هر سال بیش از چهار هزار واحد مسکونی کم دوام و بی دوام در مناطق روستایی را مقاوم سازی می نماید و تا 10 سال آینده تمامی واحدهای مسکونی روستایی در استان مقاوم سازی خواهد شد.

وی اعلام کرد: این استان دارای هزار و 29 روستای بالای 20 خانوار است که مطالعه و تهیه طرح هادی تمامی روستاها انجام یافته و حتی در 100 روستای زیر 20 خانوار استان هم عملیات مطالعه و تهیه طرح هادی اجرا شده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 13 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 29 شهریور 1400 گردآورنده: namasho.ir شناسه مطلب: 951

به "خبرنگاران واحدهای مسکونی 2 روستای خلخال بازسازی می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران واحدهای مسکونی 2 روستای خلخال بازسازی می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید