خبرنگاران گفت و گوی وزیران خارجه روسیه و چین در باره حفظ برجام

به گزارش مجله نماشو، مسکو - خبرنگاران - سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه و وانگ یی وزیر خارجه چین در گفت وگویی تلفنی درخصوص مسائل مهم بین المللی ازجمله مساله حفظ برجام گفت و گو وتبادل نظر کردند.

خبرنگاران گفت و گوی وزیران خارجه روسیه و چین در باره حفظ برجام

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش بامداد پنجشنبه خبرنگاران، وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه ای اعلام نمود: لاوروف و وانگ یی درخصوص وضع جاری همکاری های راهبردی روسیه و چین که در شرایط پیچیده مالی و اپیدمیولوژی همچنان توسعه می یابد، گفتگو کردند.

در این مکالمه تلفنی به برنامه زمانی تماس های در سطح عالی و نیز مسائل مربوط به همکاریهای عملی در چارچوب دوجانیه و نیز در قالب اجرای توافق های سران دو کشور در خصوص برنامه توسعه اتحادیه مالی اوراسیا و ابتکار چینی یک کمربند یک راستا توجه خاص شد.

وزیران خارجه روسیه و چین، از هماهنگی فشرده دو کشور در عرصه بین المللی، در وهله اول در سازمان ملل و شورای امنیت و شورای حقوق بشر و در سازمان همکاریهای شانگهای و در چارچوب گروه بریکس ابراز رضایت و خرسندی کردند.

دو طرف به هماهنگی مواضع خود در خصوص دستور کار بین المللی ازجمله وضع بلاروس، کشورهای آسیای مرکزی و مساله حفظ برجام برای حل و فصل شرایط پیرامون برنامه هسته ای ایران پرداختند.

چین و روسیه از طرف های برجام هستند که برخلاف کشورهای غربی با تحریم های یکجانبه آمریکا علیه ایران مخالفت می نمایند و خواستار اقدامات عملی برای حفظ این توافق بین المللی و اجرای قطعنامه 2231 شورای امنیت درباره برنامه هسته ای ایران هستند.

منبع: ایرنا
انتشار: 28 آذر 1399 بروزرسانی: 28 آذر 1399 گردآورنده: namasho.ir شناسه مطلب: 1391

به "خبرنگاران گفت و گوی وزیران خارجه روسیه و چین در باره حفظ برجام" امتیاز دهید

1 کاربر به "خبرنگاران گفت و گوی وزیران خارجه روسیه و چین در باره حفظ برجام" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران گفت و گوی وزیران خارجه روسیه و چین در باره حفظ برجام"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید