خبرنگاران 2 هزار مدرسه کردستان به شبکه ملی ارتباطات متصل است

به گزارش مجله نماشو، سنندج - خبرنگاران - مدیرکل آموزش و پرورش کردستان با اشاره به کوشش برای دسترسی بهتر دانش آموزان به شبکه شاد، گفت: در حال حاضر از 2 هزار و 900 مدرسه استان، 2 هزار مدرسه به شبکه ملی ارتباطات متصل شده است.

خبرنگاران 2 هزار مدرسه کردستان به شبکه ملی ارتباطات متصل است

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات تحصیل در استرالیا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی استرالیا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی استرالیا، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های استرالیا انتخاب کنید.

رشید قربانی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران اضافه نمود: از 900 مدرسه باقی مانده که بیشتر در روستاها هستند، اتصال 600 مدرسه به اینترنت در حال پیگیری است.

وی گفت: براساس برنامه ریزی های اجرا شده تا 2 ماه آینده این مدارس به شبکه اینترنت متصل خواهند شد ولی 300 مدرسه دیگر به علت عدم برخورداری از امکانات زیرساختی، فعلا امکان اتصال به شبکه اینترنت ندارند.

قربانی تاکید نمود: هزینه استفاده از شبکه شاد رایگان است و در مناطقی که دانش آموزان به اینترنت و امکانات شبکه شاد دسترسی ندارند از آموزش حضوری، محتوای الکترونیکی و بسته های آموزشی برای آنها استفاده می گردد.

مدیر کل آموزش و پرورش کردستان یادآور شد: 85 درصد دانش آموزان استان به اینترنت دسترسی دارند و دانش آموزانی که دارای گوشی، تبلت، رایانه و تجهیزات لازم هستند، می توانند از ظرفیت شبکه شاد در راستای آموزش خود استفاده نمایند.

وی با اشاره به رونمایی از نسخه جدید اپلیکیشن شاد و تفاوت آن با نسخه قدیمی، گفت: تعاملی شدن، امکان حضور و غیاب دانش آموزان، پخش زنده، ایجاد بخش تکالیف، نظر سنجی و برگزاری آزمون از قابلیت های نسخه جدید شبکه شاد است.

قربانی اضافه نمود: هم اکنون مدارس با حضور عوامل اجرایی و آموزشی تحت هر شرایطی دایر بوده و معلمان نیز بر اساس برنامه هفتگی به ارائه خدمات آموزشی و پرورشی مشغول هستند.

استان کردستان حدود 300 هزار دانش آموز دارد که در سال تحصیلی جاری در مقاطع ابتدایی و متوسطه اول و دوم در سه هزار و 900 واحد آموزشی مشغول تحصیل هستند.

منبع: ایرنا
انتشار: 14 آبان 1399 بروزرسانی: 14 آبان 1399 گردآورنده: namasho.ir شناسه مطلب: 1301

به "خبرنگاران 2 هزار مدرسه کردستان به شبکه ملی ارتباطات متصل است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 2 هزار مدرسه کردستان به شبکه ملی ارتباطات متصل است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید