خبرنگاران 2 هزار و 300 تن گوجه از کشاورزان دزفول خریداری شد

به گزارش مجله نماشو، دزفول- خبرنگاران- معاون عمران و برنامه ریزی فرمانداری ویژه دزفول با اشاره به مسائل گوجه کاران این شهرستان گفت: 2 هزار و 300 تن محصول گوجه با همکاری اداره تعاون روستایی از کشاورزان شهرستان دزفول خریداری شد.

خبرنگاران 2 هزار و 300 تن گوجه از کشاورزان دزفول خریداری شد

سید حمید پورغفاری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران اضافه نمود: کشاورزان گوجه کار دزفول سال گذشته به علت پایین بودن نرخ محصول با مسائل زیادی روبرو شدند زیرا این شهرستان جزو شهرستان های درخواست کننده یارانه حمایتی نبود.

وی اظهارداشت: امسال با پیگیری های اجرا شده از طریق اتحادیه شرکت های تعاونی روستایی پیروز شدیم از تاریخ 31 خردادماه با 2 کارخانه رب گوجه فرنگی قرارداد ببندیم.

پورغفاری اضافه نمود: تعاون روستایی دزفول با کارخانه های سالند و دز سرما قرارداد بسته و مقرر شده به ازای هر کیلوگرم گوجه، چهار هزار ریال به عنوان یارانه کشاورز پرداخت کند.

معاون عمران و برنامه ریزی فرمانداری ویژه دزفول گفت: علاوه براین، بابت خرید هرکیلوگرم گوجه از کشاورز بین 6 هزار ریال تا قیمت های بالاتر براساس کیفیت محصول به کشاورز پرداخت شود.

وی اضافه نمود: با توجه به اینکه محصولات کشاورزان شهرستان های دزفول، شوش، گتوند، اندیمشک و شوشتر نیز به این 2 کارخانه وارد می شد با ازدحام کشاورزان روبرو شدند که با پیگیری های اجرا شده مقرر شد خرید توسط این کارخانه ها به صورت 24 ساعته انجام شود.

پورغفاری بیان کرد: با خراب شدن دستگاه یکی از این کارخانه ها گوجه های برخی کشاورزان فاسد شد ولی کارخانه موردنظر هزینه محصولات فاسد را به کشاورزان پرداخت کرد.

وی با بیان اینکه رب گوجه های تولید این 2 کارخانه در سردخانه اکسین دز ذخیره می شود، اضافه نمود: تا به امروز 2هزار و 300 تن محصول گوجه با نرخ هر کیلوگرم چهار هزار ریال از کشاورزان دزفول خریداری و پیش بینی می شود هفت هزار تن خریداری شود.

معاون عمران و برنامه ریزی فرمانداری ویژه دزفول به معطلی کشاورزان هنگام خرید محصول گوجه اشاره کرد و گفت: با پیگیری های اجرا شده مصوب شد کارخانه داران نهار، شام و اتاق استراحت برای رانندگان تدارک ببینند تا هنگام فروش محصول با مشکل روبرو نشوند.

وی اضافه نمود: سال گذشته که برای خرید گوجه یارانه ای در نظر گرفته نشده بود و محصول با قیمت 14 تا 16 هزار ریال از کشاورز خریداری می شد رب گوجه تولیدی قیمت بالایی داشت و به علت نداشتن مشتری کارخانه داران را متضرر کرد.

پورغفاری اظهارداشت: به دنبال دریافت یارانه برای دیگر محصولات تولیدی دزفول نیز هستیم که با توجه به اینکه سردخانه های دزفول جوابگوی ذخیره حجم بالا را ندارند در تلاشیم مجوز راه اندازی سردخانه 200 هزار تنی در دزفول را اخذ کنیم که سرمایه گذار آن نیز موجود است.

وی اضافه نمود: راه اندازی این سردخانه علاوه بر رفع مشکل ذخیره سازی محصولات کشاورزی و خرید یارانه ای باعث اشتغالزایی می شود.

افزون بر یکهزار و 500 هکتار از زمین های زراعی دزفول به کشت گوجه اختصاص دارد.

سالانه بیش از 2 و نیم میلیون تن انواع محصولات زراعی و باغی در دزفول تولید می شود.

منبع: ایرنا
انتشار: 6 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: namasho.ir شناسه مطلب: 1159

به "خبرنگاران 2 هزار و 300 تن گوجه از کشاورزان دزفول خریداری شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 2 هزار و 300 تن گوجه از کشاورزان دزفول خریداری شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید