خبرنگاران 400 نخل خرمای شادگان در آتش سوخت

به گزارش مجله نماشو، آبادان - خبرنگاران - مدیر جهاد کشاورزی شادگان گفت: 400 نفر نخل خرما در روستای صمیه از توابع بخش مرکزی شهرستان شادگان شنبه شب در آتش سوخت.

خبرنگاران 400 نخل خرمای شادگان در آتش سوخت

خلیل منیعات یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران گفت:این آتش سوزی در محدوده ای به وسعت 2 هکتار رخ داد و بر اثر آن 400 نفر نخل خرمای مثمر از بین رفت.

وی افزود: پس از اطلاع روستائیان و هماهنگی با آتش نشانی سه تیم آتشنشان از شهر شادگان و شهر دارخوین به محل اعزام شدند و پس از 2 ساعت تلاش آتش سوزی مهار و خاموش شد.

مدیر جهاد کشاورزی شادگان گفت: این آتش سوزی بر اثر چیدن علف های هرز رخ داد و باعث نابودی 70 درصد نخلستان های روستای صمیه شادگان شد.

منعیات شرح داد: با حضور به موقع آتش نشانی و سرعت در مهار آتش به دیگر نخلستان های مجاور خسارتی وارد نشد.

شهرستان شادگان دارای 13 هزار و 600 هکتار نخلستان با 2 میلیون و 600 هزار اصـله نخل می باشد که از این سطح 10 هزار هکتار آن بارور و سه هزار و 600 هکتار آن غیر بارور می باشند.

شادگان یکی از مراکز عمده تولید انواع خرما با بیش از 57هزار هکتار اراضی قابل کشت است استعمران، گنطار ، بریم، برحی، اشگر از انواع خرمای تولید در شادگان است.

استان خوزستان جزو سه استان اول در تولید خرمای کشور است که بیشترین سهم تولید خرمای استعمران را به خود اختصاص داده است که ارزش صادراتی بالایی دارد.

منبع: ایرنا
انتشار: 25 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: namasho.ir شناسه مطلب: 1046

به "خبرنگاران 400 نخل خرمای شادگان در آتش سوخت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 400 نخل خرمای شادگان در آتش سوخت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید