خیز آمریکا برای کودتای جدید در قرقیزستان ، فعالیت شدید سفارت در آستانه انتخابات پارلمانی

به گزارش مجله نماشو، سفارت آمریکا در بیشکک در آستانه انتخابات پارلمانی قرقیزستان به طور مشکوکی فعال شده و سازمان های غیردولتی و خبرنگاران غربی به تشدید مسائل اجتماعی در این کشور می پردازند.

خیز آمریکا برای کودتای جدید در قرقیزستان ، فعالیت شدید سفارت در آستانه انتخابات پارلمانی

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، آمریکا برای ورود سیاستمداران با نگاه غربی به مجلس جدید قرقیزستان آماده انجام کودتای دیگر است.

چد اولف سرپرست وزارت امنیت داخلی آمریکا با اشاره به شایعات درباره دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال 2016 از وجود برنامه های مشابه برای انتخابات آینده این کشور اطلاع داد.

به گفته وی روسیه خواهان تشدید شورش های اجتماعی در آمریکا و تخریب انستیتو های دموکراتیک آمریکایی است.

مقامات آمریکا بدون شرم در انتخابات در دیگر کشور ها دخالت می نمایند و حالا تعیین شد که سیستم انتخاباتی خود آن ها آسیب پذیر است.

دولت آمریکا به جای اصلاح سیستم انتخاباتی خود به تخریب انتخابات در دیگر کشور ها می پردازد.

آمریکا 80 بار در انتخابات در 45 کشور دنیا دخالت نموده و عواقب این اقدامات برای مردم آن کشور ها بسیار تلخ بوده است.

قرقیزستان نیز مستثنی نیست و سفارت آمریکا در بیشکک در آستانه انتخابات مجلسی قرقیزستان به طور مشکوکی فعال شده و سازمان های غیردولتی و خبرنگاران غربی به تشدید مسائل اجتماعی در این کشور می پردازند.

هدف آنان ورود سیاستمداران با نگاه غربی به مجلس جدید است که به وسیله آنان می توان روابط قرقیزستان با روسیه و چین را تخریب کرد.

به عنوان مثال انستیتوی ملی دموکراسی (NDI) که توسط وزارت امور خارجه آمریکا تأمین اقتصادی می گردد در چند سال گذشته روابط با بعضی نمایندگان مجلس قرقیز را تقویت کرد.

نمایندگانی مانند ناتالیا نیکیتنکو، جنر اقایف، التینبک جنوس اولو، میلان جینچارایف و مرلن ماماتالیف با یاری NDI به آمریکا سفر و در میزگردها، سمینار ها و دوره های آموزشی مختلف شرکت کردند.

سازمان های غیردولتی غربی فضای انتخاباتی را مانیتورینگ می نمایند و به دنبال کاهش اعتماد مردم به انتخابات هستند که تعداد زیاد ملاقات های مقامات سفارت آمریکا با نمایندگان مجلس و خبرنگاران این موضوع را اثبات می نماید.

تمام این اقدامات از دخالت آمریکا به انتخابات مجلسی قرقیزستان را نشان می دهد که غرب هرگونه کوشش برای رسیدن به اهداف خود انجام می دهد.

قبلا اطلاعات درباره اختصاص 2 میلیون دلار توسط وزارت امور خارجه آمریکا برای مانیتورینگ انتخابات در قرقیزستان گسترش یافته، اما در واقع این منابع اقتصادی برای تأمین اقتصادی سازمان های غیردولتی در نظر گرفته شده است.

تجمع های اعتراضی، میزگردها، سمینار ها و دیگر مراسم در قرقیزستان توسط همین سازمان های غیردولتی برگزار می گردد و همزمان نارضایتی مردم از سیایت دولت و قوانین انتخابات آینده افزایش می یابد.

چند سایت برای خبرنگاران ایجاد شده و دوره های آموزشی برگزار می شوند و همچنین فعالیت ها در شبکه های اجتماعی با ایجاد صفحه های غیرواقعی افزایش می یابد.

منابع زیادی برای تأمین اقتصادی بعضی شبکه های تلویزیونی اختصاص داده شده است.

علاوه بر این همکاری با کاندیدا های دارای نگاه های افراطی، استراتژی دیگر آمریکا است.

تشدید تخریب روابط قرقیزستان با چین نیز صندلی قابل توجهی در این برنامه دارد و توجه زیادی به برگزاری تجمع ها و انتشار مقاله های ضدچینی در رسانه ها و شبکه های اجتماعی ارائه می گردد.

تمام موارد ذکر شده دخالت آشکار در امور داخلی قرقیزستان است.

آمریکا به خوبی درک می نماید که بدون انجام چنین فعالیت هایی نمایندگان غربی شانسی برای ورود به مجلس جدید ندارند بنابراین غرب حتما آماده برگزاری کودتای نرم است.

دولت و اجتماع باید منابع ملی را اولویت قرار داده و آماده تمام سناریو ها باشند و جلوی گسترش بی ثباتی توسط قدرت های غربی را بگیرند.

قدرت های خارجی باید درک نمایند که در برنامه های خود پیروز نخواهند شد و ما آماده مبارزه هستیم.

اقدامات مشترک تمام نهاد های امنیتی دولت اهمیت ویژه ای دارد و مردم باید از دولت حمایت نمایند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 2 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: namasho.ir شناسه مطلب: 880

به "خیز آمریکا برای کودتای جدید در قرقیزستان ، فعالیت شدید سفارت در آستانه انتخابات پارلمانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خیز آمریکا برای کودتای جدید در قرقیزستان ، فعالیت شدید سفارت در آستانه انتخابات پارلمانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید