درخواست افزایش قیمت خودرو توسط انجمن خودروسازان

به گزارش مجله نماشو، به گزارش تجارت نیوز، احمد نعمت بخش با اشاره به قانون بهبود فضای کسب و کار و برطرف موانع فراوری که براساس آن انجمن ها باید در تصمیم گیری ها حضور داشته باشند، گفت: با وجود این قوانین دعوتی از انجمن خودروسازان برای حضور در جلسات ستاد تنظیم بازار که به منظور آنالیز قیمت خودرو برگزار می گردد صورت نگرفته است.

درخواست افزایش قیمت خودرو توسط انجمن خودروسازان

وی با بیان اینکه خودروسازان با قیمت های دستوری هزاران میلیارد تومان ضرر نموده اند، اضافه کرد: به اعتقاد ما سازمان حمایت یا شورای رقابت باید در اسرع وقت نسبت به مشخص فرمول منطقی مشخص قیمت خودرو که شامل افزایش هزینه های فراوری به همراه محاسبه سود حداقلی برای فراورینمایندگان است، اقدام نمایند تا خودروسازان با ضرر بیشتر روبه رو نشوند.

دبیر انجمن خودروسازان با اشاره به اینکه البته به اعتقاد ما در شرایط فعلی که اختلاف قیمت کارخانه تا بازار بسیار زیاد است باید قیمت خودرو در حاشیه بازار مشخص گردد، گفت: اگر این موضوع اجرایی گردد به طور حتم اختلاف قیمت ها کاهش خواهد یافت. در حال حاضر پول های سرگردان مردم به سمت بازار خودرو می رود و در طرح های فروش مردم به سختی امکان خرید پیدا می نمایند.

به گفته نعمت بخش اگر قیمت خودرو اصلاح گردد خودروسازان با ضرر فراوری ننموده و ضمن پرداخت بدهی خود به قطعه سازان در فرایند فراوری محصولات با کیفیت قدم های مؤثر تری را خواهند برداشت.

منبع: تسنیم

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 20 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: namasho.ir شناسه مطلب: 1035

به "درخواست افزایش قیمت خودرو توسط انجمن خودروسازان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درخواست افزایش قیمت خودرو توسط انجمن خودروسازان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید