رئیس پیشین اطلاعات ارتش ایتالیا به ده سال زندان محکوم شد

به گزارش مجله نماشو، خبرنگاران : رئیس پیشین اطلاعات ارتش ایتالیا به جرم دست داشتن در ربودن یک روحانی مسلمان از میلان به مصر، به ده سال زندان محکوم شد.

رئیس پیشین اطلاعات ارتش ایتالیا به ده سال زندان محکوم شد

برای دیدن شاهکارهای تاریخ اروپا با تور ایتالیا همراه شوید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از پایگاه اینترنتی دویچه وله؛ نیکولو پولاری رئیس پیشین اطلاعات ارتش ایتالیا به جرم مشارکت در ربودن یک روحانی مسلمان از شهر میلان ایتالیا به مصر، به تحمل ده سال زندان محکوم شده است. این عملیات از سوی سازمان جاسوسی آمریکا، سیا، طراحی و اجرا شده بود.

دادگاهی در شهر میلان روز سه شنبه نیکولو پولاری را به جرم مشارکت در عملیات سال 2003 میلادی که از سوی سیا اجرا شد، به ده سال زندان محکوم نموده است. پولاری در آن موقع ریاست اطلاعات ارتش ایتالیا را بر عهده داشته است.

مارکو مانچینی معاون پولاری در آن موقع نیز به تحمل نه سال زندان محکوم شده است. سه مقام دیگر اطلاعات ارتش ایتالیا نیز هر یک به شش سال زندان محکوم شده اند.

یکی از وکلای پولاری در این رابطه گفت، وی از اعلام این رای ناراحت و ناخشنود است و از دیوان عالی کشور ایتالیا خواهان فرجام و تجدید نظر در این رای خواهد بود.

وی در جریان برگزاری دادگاه با بیان اینکه سوگند خورده اسرار دولتی را فاش نخواهد کرد از خود دفاع نکرد. اسامه مصطفی حسن روحانی مسلمان مصر مشهور به ابو عمر، در سال 2003 میلادی از شهر میلان ربوده شد و به مصر برده شد. این عملیات از سوی مقام های آمریکایی سازمان دهی شده بود.

خبرگزاری آنسای ایتالیا نیز گزارش داد، به ابو عمر پیشنهاد داده شده است تا یک میلیون یورو به عنوان خسارت دریافت کند و به همسرش نیز 500 هزار یورو پرداخت خواهد شد. در زمان ربوده شدن ابو عمر، به وی پناهندگی سیاسی از سوی دولت ایتالیا داده شده بود.

وی پس از ربوده شدن به یک پایگاه آمریکایی در آلمان منتقل شد و سپس به قاهره برده شد. وی گفته است که در شهر قاهره مورد شکنجه قرار گرفته است.

منبع: تسنیم
انتشار: 30 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: namasho.ir شناسه مطلب: 394

به "رئیس پیشین اطلاعات ارتش ایتالیا به ده سال زندان محکوم شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رئیس پیشین اطلاعات ارتش ایتالیا به ده سال زندان محکوم شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید