راهنمای خرید مت یوگا و ترامپولین برای ورزش در خانه!

به گزارش مجله نماشو، مت یوگای خارجی و ترامپولین دو نمونه از هزاران وسایل مربوط به تناسب اندام و سلامتی می باشند که قبل از خرید باید اطلاعات کافی در خصوصشان به دست آورده و با مشورت و تحقیقات کافی آن ها را از برندی معتبر تهیه کنید. شما عزیزان با مطالعه این مقاله علاوه بر کسب اطلاعات کافی در خصوص مت یوگا خارجی و ترامپولین با یکی از معتبر ترین برندهایی که در این زمینه فعالیت می نماید نیز آشنا خواهید شد. ما با هدف انتقال اطلاعات و معرفی یک مجموعه خوب و با سابقه در این زمینه به جمع آوری نکات زیر پرداخته ایم. برای کسب اطلاعات کافیست با ما همراه باشید.

راهنمای خرید مت یوگا و ترامپولین برای ورزش در خانه!

مزایای مت یوگا خارجی:

استفاده از زیرانداز ورزشی یکی از اصلی ترین نکات جهت رعایت اصول بهداشتی در هنگام ورزش است. با توجه به اینکه ورزشکاران در زمان انجام تمرینات هوازی و هر نوع ورزشی که به سطح تمیز،صاف و نرم احتیاج دارند در پی افزایش ایمنی، تعادل و کیفیت هستند ما مت یوگا خارجی را به آن ها پیشنهاد می کنیم. این زیرانداز یکی از برترین گزینه ها برای آنان می باشد.

مت یوگا با کیفیت های متفاوتی فراوری و عرضه می گردد. شما باید با توجه به ویژگی های خود،کیفیت ، قیمت و نوع ورزش مد نظرتان مت یوگا مناسبی را انتخاب کنید.

چرا پس از مدتی در بعضی مت های ورزشی سم ایجاد می گردد؟

بعضی از زیراندازهای ورزشی به علت عدم کیفیت متریال به کار برده شده(نوعی پلاستیک) در آن ها دارای سموم هستند که احتمال ابتلای ورزشکار به بیماری سرطان را افزایش می دهند. به همین علت نباید از مت یوگای مقرون به صرفه و بی کیفیت بهره ببرید.

ترامپولین وسیله ای ورزشی و درمانی:

ترامپولین یکی از وسایل مجذوب نماینده ورزشی است که ورزش با آن در کنار هیجان و لذتی که دارد فواید زیادی برایتان به ارمغان می آورد.

با توجه به اینکه پریدن روی ترامپولین باعث افزایش ضربان قلب می گردد می توان از این ویژگی جهت تقویت قلب و عروق و سایر اعضای بدن استفاده کرد. علاوه بر این نکته از این وسیله کاربردی برای کاهش وزن، شکوفایی استعداد های ورزشی در نوجوانان، افزایش توانایی حرکتی و … نیز مورد است.

ترامپولین در ابعاد و سایزهای متفاوتی فراوری و عرضه می گردد که هر کدام برای انجام حرکات خاصی طراحی شده اند. نکته ای که باید مد نظر قرار دهید این است که بعضی افراد بی تجربه به اشتباه گمان می نمایند ترامپولین های کوچک یا به اصطلاح مینی ترامپولین ها مخصوص بچه ها هست در حالی که اینگونه نیست. این سایز برای افراد بزرگسال نیز مناسب بوده و می توانند به راحتی از آن استفاده نمایند.

برای خرید ترامپولین بهتر است چند نکته را مد نظر قرار دهید تا خرید خوبی داشته باشید. در ادامه چند مورد از این نکات را آنالیز خواهیم کرد.

ویژگی هایی که در هنگام خرید ترامپولین باید مد نظر قرار دهید.

  • ابتدا وزن خود و کسانی که قرار است از این وسیله استفاده نمایند را مد نظر قرار دهید. ترامپولین باید حتما قابلیت تحمل وزن نهایی را داشته باشد و قیمت ترامپولین نیز مناسب باشد، تا در هنگام استفاده دچار مشکل یا خرابی نگردد.
  • به شکل ظاهری مربعی ، مثلثی ، مستطیلی و ساده یا حفاظ دار بودن آن دقت کنید؛ نکته قابل توجه این است که ترامپولین های گرد معمولا برای فضاهای کوچک و بازی تک نفره مورد استفاده قرار می گیرند اما ترامپولین های مستطیلی عمدتا برای بازی دسته جمعی فراوری می شوند.

حفاظ دار یا ساده بودن ترامپولین به سلیقه شما بستگی دارد؛ اما جهت حفظ ایمنی در هنگام پرش های بلند و از بین بردن احتمال سقوط های ناگهانی بهتر است از ترامپولین های حفاظ دار بهره ببرید.

  • از خصوصیات پایه و ویژگی های جانبی غافل نشوید. این نکته که مدل انتخابی شما دارای پایه های با کیفیت و نحوه نصب آسانی باشد از اهمیت زیادی برخوردار است؛ البته تاشو بودن جهت حمل آسان نیز مهم و حیاتی می باشد.

کیفیت فنرهای ترامپولین، دسته دار بودن یا نبودن، قابل نصب بر روی دستگاه الکترونیکی، چگونگی نوع دوخت کاور و… از جمله ویژگی های یک ترامپولین معقول می باشند که باید به آن ها توجه داشته باشید.

  • امروزه هر وسیله ای که در بازار موجود است با توجه به کیفیت و امکاناتی که دارد از قیمت های متفاوتی برخوردار است ترامپولین نیز از این موضوع مستثنی نمی باشد. قیمت این وسیله هیجان انگیز از صد هزار تومان آغاز شده و تا چند میلیون تومان می رسد. نکته ای که هر کسی باید رعایت کند این است که نباید بدون مطالعه و صرفا با در نظر گرفتن قیمت اقدام به خرید کرد زیرا یک خرید پیروز احتیاج به اطلاعات کافی دارد.

چگونه از ترامپولین خود مراقبت کنیم؟

  • اولین نکته ای که باید مد نظر قرار دهید این است که نباید به هیچ وجه در شرایط آب و هوایی بد از این وسیله بهره ببرید.
  • با لباس های بیش از حد بزرگ و یا بالعکس لباس های بیش از حد تنگ روی ترامپولین نپرید.
  • در هنگام پرش سیگار مصرف نکنید.
  • با توجه به اندازه تحمل وزن ترامپولین به صورت چند نفره از آن بهره ببرید تا دچار آسیب دیدگی نگردد. در صورتی که مجموع وزن ها از حد تحمل این وسیله عبور کند امکان پارگی و آسیب دیدگی شما افزایش می یابد.
  • نباید در مدت زمان طولانی از این وسیله بهره ببرید.
  • نکته پایانی اینکه در هنگام ورزش بهتر است در مرکز تشک فرود آیید تا تعادل بهتری داشته باشید.
منبع: اتاق
انتشار: 3 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 3 اردیبهشت 1401 گردآورنده: namasho.ir شناسه مطلب: 2117

به "راهنمای خرید مت یوگا و ترامپولین برای ورزش در خانه!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای خرید مت یوگا و ترامپولین برای ورزش در خانه!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید