رشد 43 درصدی صادرات نفت عربستان به چین

به گزارش مجله نماشو، در ماه نوامبر صادرات نفت عربستان به چین 43 درصد افزایش یافته و به روزانه 2 میلیون بشکه در روز رسیده است.

رشد 43 درصدی صادرات نفت عربستان به چین

از پروفایل ما وبلاگ بخار دیدن نمایید.

به گزارش گروه مالی خبرنگاران به نقل از رویترز، آمار صادرات نفت عربستان به چین نشان می دهد که این کشور در ماه نوامبر 8.48 میلیون تن نفت به چین صادر نموده که معادل روزانه بیش از 2 میلیون بشکه بوده است و نسبت به ماه قبل از آن 43 درصد افزایش داشته است.

بر همین اساس عربستان توانسته در ماه نوامبر صندلی عظیم ترین صادرکننده نفت به چین را از آن خود کند.

روسیه هم با صادرات 6.1 میلیون تن نفت به چین دومین تامین کننده نفت این کشور بوده و پس از عراق با فروش 5.1 میلیون تن نفت در صندلی بعدی قرار گرفته است.

نکته حائز اهمیت در آمار واردات نفت چین نشان می دهد که این کشور خرید نفت از آمریکا را در ماه نوامبر نسبت به مدت مشابه سال گذشته به شدت افزایش داده و از 0.26 میلیون تن به 3.61 میلیون تن رسانده است.

در واقع چین خرید نفت از آمریکا را نسبت به پارسال 14 برابر نموده است. افزایش خرید نفت از آمریکا بخشی از فاز نخست توافق تجاری چین با آمریکا بود که در ماه ژانویه امسال امضا شد.

واردات نفت چین از عربستان از ابتدای امسال تا به امروز نسبت مدت مشابه در سال گذشته 2.2 درصد افزایش یافته و از ماه ژانویه تا نوامبر به 77.98 میلیون تن رسیده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 15 بهمن 1399 بروزرسانی: 15 بهمن 1399 گردآورنده: namasho.ir شناسه مطلب: 1481

به "رشد 43 درصدی صادرات نفت عربستان به چین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رشد 43 درصدی صادرات نفت عربستان به چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید