سخنگوی طالبان به آمریکا هشدار داد

به گزارش مجله نماشو، به گزارش خبرنگاران، محمد نعیم وردک سخنگوی دفتر سیاسی گروه طالبان در مصاحبه با شبکه الجزیره گفت که نقض توافق میان این گروه و آمریکا به نفع هیچ طرفی نیست.

سخنگوی طالبان به آمریکا هشدار داد

با ما همراه باشید و درباره وبلاگ هیچکس بیشتر بدانید.

وی در ادامه گفت: ما انتظار نداریم که طرف دیگر توافق اجرا شده در زمینه عقب نشینی نظامیان خارجی از افغانستان را نقض کند. باقی ماندن نظامیان خارجی بیش از زمان از پیش مشخص شده، برخلاف توافقات اجرا شده است. ما خواستار اجرای توافق های دوجانبه به طور کامل هستیم و در صورت اجرای این توافقات همه مسائل حل خواهد شد.

ایالات متحده در ماه فوریه (بهمن) گذشته با طالبان توافق نامه ای را امضاء کرد که بر اساس آن شمار نیروهای آمریکا از 13 هزار نفر به کمتر از دو هزار و 500 نفر کاهش یافته است.

همچنین طبق توافق اجرا شده با طالبان، تمام نیروهای خارجی باید افغانستان را تا ماه می (خرداد) 2021 میلادی ترک نمایند.

این درحالی است که وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) تحت ریاست دولت جدید جو بایدن اعلام نموده، به دلیل امتناع طالبان از تحقق شرایط توافق شده در توافقنامه صلح، ایالات متحده ممکن است نتواند حضور نیروهای خود را در افغانستان کاهش دهد.

پیش از این نیز، عباس استانکزی یکی دیگر از سخنگویان طالبان، اعلام نموده بود که این گروه خواستار این است که تا اواخر ماه آوریل سال 2021 (اول تا دهم اردیبهشت سال 1400) تمامی نیروهای خارجی از افغانستان خارج شوند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 9 اسفند 1399 بروزرسانی: 9 اسفند 1399 گردآورنده: namasho.ir شناسه مطلب: 1529

به "سخنگوی طالبان به آمریکا هشدار داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سخنگوی طالبان به آمریکا هشدار داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید