صاعقه در هند 107 کشته برجای گذاشت!

به گزارش مجله نماشو، دست کم 107 نفر در اثر رعد و برق شدید در شمال و شرق هند جان باخته و ده ها نفر نیز زخمی شدند.

صاعقه در هند 107 کشته برجای گذاشت!

به گزارش خبرنگاران به نقل از یورونیوز، این حادثه روز پنج شنبه روی داد و بنا بر اعلام مقامات محلی از این تعداد 83 نفر در بیهار که یکی از ایالت های فقیر این کشور محسوب می گردد و 24 نفر نیز در ایالت اوتار پرادش جان باختند.

وقوع رعد و برق در طول فصل باران های موسمی هند که از ژوئن شروع و تا سپتامبر ادامه دارد، بسیار متداول است. با این وجود بنا بر اعلام وزیر مدیریت بحران ایالت بیهار، آنچه در این ایالت روی داده یکی از قوی ترین صاعقه هایی بوده که در سال های اخیر به ثبت رسیده است.

او اضافه کرد بیش از نیمی از کشته شدگان ساکن مناطقی در شمال و شرق بیهار بوده اند، یعنی جایی که مستعد وقوع سیلاب است. اداره هواشناسی این منطقه، بارش سنگین باران را برای روز های آدینه و شنبه در این ایالت پیش بینی نموده است.

وزیر مدیریت بحران بیهار همچنین احتمال داد که آمار کشته شدگان افزایش یابد، زیرا مقامات این ایالت هنوز گزارش کامل تلفات را دریافت ننموده اند.

در اوتار پرادش در همسایگی این ایالت نیز بیشتر کشته شدگان ساکن منطقه دئوریا در نزدیکی مرز نپال بودند.

نارندرا مودی، نخست وزیر هند در سرانجام روز پنج شنبه با انتشار پیامی توییتری، به خانواده قربانیان این حوادث تسلیت گفت و خاطرنشان کرد که مقامات در هر دو ایالت موظف هستند در کمترین زمان ممکن اقدامات لازم را برای یاری به خانواده ها و حفظ امنیت دیگر ساکنان انجام دهند.

پیش از این نیز در سال 2018 میلادی بیش از 2300 نفر در هند در اثر صاعقه کشته شدند که تازه ترین آمار رسمی موجود در این زمینه محسوب می گردد.

اگرچه باران های موسمی برای تامین آب جنوب آسیا بسیار مهم است، اما هرساله قربانیان زیادی می گیرد و خسارات گسترده ای بر جای می گذارد.

منبع: فرارو
انتشار: 1 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: namasho.ir شناسه مطلب: 1150

به "صاعقه در هند 107 کشته برجای گذاشت!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صاعقه در هند 107 کشته برجای گذاشت!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید