صنعاء: ائتلاف سعودی با تداوم حمله و محاصره علیه یمن هزینه های سنگینی خواهد داد

به گزارش مجله نماشو، رئیس هیأت مذاکره کننده دولت نجات ملی یمن تاکید نمود که ائتلاف جنایتکار سعودی با تداوم جرایم خود در حمله و محاصره علیه یمن هزینه های سنگینی خواهد داد.

صنعاء: ائتلاف سعودی با تداوم حمله و محاصره علیه یمن هزینه های سنگینی خواهد داد

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، رئیس هیأت مذاکره کننده دولت نجات ملی یمن تاکید نمود که ائتلاف جنایتکار سعودی-اماراتی با متوقف نکردن جرایم خود علیه یمن هزینه های سنگینی خواهد داد.

به گزارش شبکه المسیره، محمد عبدالسلام در صفحه کاربری خود در توییتر گفت: تجاوز به یمن یک جرم است و محاصره این کشور هم یک جرم است و ادامه این دو، جنایتی مضاعف است و عجله نکردن ائتلاف جنایتکار برای متوقف کردن جرایم خود، هزینه های سنگینی برای آن خواهد داشت.

فیصل بن فرحان آل سعود، وزیر امور خارجه عربستان سعودی آدینه شب در تبادل نظر با شبکه العربیه مدعی شد که ریاض به دنبال توقف جنگی است که علیه یمن به راه انداخته است.

بن فرحان در ادامه مدعی شد: همه ما به دنبال توقف نهایی جنگ و آتش بس فراگیر و پس از آن به شروع فرایند سیاسی هستیم. مانع اصلی، ائتلاف نیست بلکه حوثی ها هستند و ما می توانیم با دولت بایدن در این ارتباط به شکل مثبت و خیلی خوب هماهنگ باشیم.

تا دو ماه دیگر جنگ ائتلاف مشترک عربستان سعودی و امارات عربی متحده علیه یمن وارد هفتمین سال خود خواهد شد که نتیجه آن برای عربستان رسوایی نظامی و سیاسی و ویرانی و کشتار برای مردم یمن بوده است.

وزیر خارجه سعودی در حالی از آتش بس فراگیر در یمن سخن می گوید که ریاض به اذعان فرستاده ویژه سازمان ملل در یمن، بعد از توافق استکهلم (یا الحدیده) در سال 1397 با زیاده خواهی ها و تحمیل شرط های خود مانع از توافق آتش بس فراگیر در یمن شد.

دولت نجات ملی یمن که انصارالله نیز عضوی از آن است، هرگونه آتش بس در این کشور را منوط به توقف حملات روزانه ائتلاف سعودی به یمن و لغو محاصره پنج ساله این کشور دانسته است و در مقابل، ریاض بدون توقف حملات خواستار خلع سلاح انصارالله است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 3 اسفند 1399 بروزرسانی: 3 اسفند 1399 گردآورنده: namasho.ir شناسه مطلب: 1517

به "صنعاء: ائتلاف سعودی با تداوم حمله و محاصره علیه یمن هزینه های سنگینی خواهد داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صنعاء: ائتلاف سعودی با تداوم حمله و محاصره علیه یمن هزینه های سنگینی خواهد داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید