ظریف: شهروندان مقیم کانادا برای رأی دادن به آمریکا بروند

به گزارش مجله نماشو، به گزارش خبرنگاران، محمدجواد ظریف در حاشیه جلسه هیئت دولت و در جمع خبرنگاران در خصوص سفرش به پاکستان گفت: بحث های خوبی در پاکستان داشتیم، وعده کردند که حضورشان را در منطقه مرزی را افزایش دهند و مانع حضور تروریست ها شوند.

ظریف: شهروندان مقیم کانادا برای رأی دادن به آمریکا بروند

از سفر با تور ارزان کانادا لذت ببرید.

وی همچنین در خصوص امکان قرار دادن صندوق های اخذ رأی در کشور کانادا گفت: متأسفانه مقررات کانادا این است که رأی گیری باید در اماکن دیپلماتیک صورت گیرد و به دلیل اینکه ما حضور دیپلماتیک در کانادا نداریم اخذ رأی در این کشور وجود ندارد اما وضعیت خوبی در آمریکا داریم و صندوق های متعددی پیش بینی شده است، لذا شهروندان مقیم کانادا می توانند به نزدیک ترین شهرهای محل زندگی شان در آمریکا برای رأی دادن مراجعه نمایند.

ظریف همچنین در پاسخ به این سوال که بعضی ها دیپلماسی دولت را دیپلماسی لبخند می نامند، اعلام نمود: ما دیپلماسی موفقی داشتیم که محصول حضور و مقاومت و سربلندی مردم است و بعضی ها حاضرند به خاطر منافع کوتاه مدت سیاسی این عزت مردم را زیرپا بگذارند.

وزیر امور خارجه با بیان اینکه دیپلماسی ما دیپلماسی سربلند و عزتمندانه است ادامه داد: باعث تأسف است که بعضی دوستان در داخل با عزت و سربلندی مردم بازی می نمایند.

وی همچنین با انتقاد از اینکه گفته می گردد این دولت به دنبال خام فروشی نفت است اضافه نمود: در گذشته می خواستند خام فروشی داشته باشند اما به دلیل تحریم ها امکان پذیر نبود، اما امروز می توانیم نفت مان را در برابر ارزهای مختلف بین المللی بفروشیم و در مقابل نفت کالاهای سرمایه ای برای رشد کشور بخریم.

ظریف همچنین با اشاره به اظهارات مقامات عربستان درباره ایران گفت: عربستان به دنبال تنش و تشنج در منطقه است و سیاست خطرناکی را دنبال می نماید که جز ناامنی برای خودش، نتیجه ای نخواهد داشت.

وزیر امور خارجه همچنین تأکید کرد: عربستان در شأنی نیست که بخواهد ایران را تهدید کند.

وزیر امور خارجه همچنین در خصوص سند 2030 گفت: در این مدت که سابقه خدمت دارم هر سندی که تصویب شده است حتی کنوانسیون هایی که تصویب شده و ایران به آن پیوسته است مانند کنوانسیون حقوق کودک، همه مواردش مورد تأیید ما نبوده است. همچنانکه در زمان تصویب کنوانسیون حقوق کودک، مجلس تفحص کرد و همان تفحص ثبت شد.

وی اضافه نمود: 2030 یک سند الزام آور نیست بلکه بعضی پیشنهادات در این سند آمده است و چند بند این سند با دیدگاه های ما مطابقت ندارد.

ظریف اعلام نمود: همان زمان وزیر آموزش و پرورش ما گفت ما صرفاً مواردی را اجرا می کنیم که با دیدگاه های ما مطابقت داشته باشد و هر موردی که با موازین شرعی، عرف و آداب و رسوم ما مغایرت داشته باشد هیچ تعهدی به آن نداریم و همین موضع را آقای فانی در اجلاس یونسکور در پاریس مطرح نموده و همین موضع به صورت مکتوب در یونسکو ثبت شده ضمن اینکه کل سند الزام آور نیست، بخش هایی از این سند را که با دیدگاه ها و فرهنگ و آداب و دین ما مطابقت ندارد، هیچ تعهدی برای اجرایش نداریم.

وی تأکید کرد: ما اعلام می کنیم که براساس اسناد بالادستی مان کارها را پیش می بریم.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 25 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: namasho.ir شناسه مطلب: 485

به "ظریف: شهروندان مقیم کانادا برای رأی دادن به آمریکا بروند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ظریف: شهروندان مقیم کانادا برای رأی دادن به آمریکا بروند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید