لاوروف: توسعه روابط با هند یکی از اولویت های سیاست خارجی روسیه است

به گزارش مجله نماشو، وزیر خارجه روسیه در آستانه سفر به هند، از امکان ملاقات رهبران دو کشور در امسال اطلاع داد، ابراز امیدواری کرد هند و چین اختلافات مرزی خود را حل نمایند و از سر گیری مذاکرات مسکو درباره افغانستان را بعید ندانست.

لاوروف: توسعه روابط با هند یکی از اولویت های سیاست خارجی روسیه است

برای دیدن تاج محل و مجسمه های بودا، تور هند ما را تجربه کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری تاس، سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه صبح امروز در آستانه سفر به دهلی در مصاحبه ای اختصاصی با روزنامه هندوستان تایمز با اشاره به اینکه توسعه مشارکت راهبردی بین روسیه و هند، یکی از اولویت های سیاست خارجی این کشور است، گفت که مقامات مسکو امیدوارند، در صورتی که شرایط اپیدمی ویروس کرونا اجازه دهد، ملاقات حضوری رهبران روسیه و هند در همین امسال (2021 میلادی) انجام گردد.

به گفته وی، طرف روسی از گفت وگوهای سیاسی فعال با هند در تمامی سطح که با نیروی محرکه خوب و به رغم محدودیت های جدی مربوط به شیوع بیماری کووید-19 در دنیا وجود دارد، ابراز رضایت می نماید.

لاوروف همچنین یادآور شد که روسیه امیدوار است هند و چین بتوانند راهکار سیاسی-دیپلماتیکی برای حل و فصل اختلافات مرزی بین دو کشور در منطقه لاداخ پیدا نمایند. وی اضافه کرد، مسکو با دقت فرایند عادی سازی اوضاع در این منطقه را دنبال می نماید، ولی قصد ندارد در روابط دو کشور همسایه دخالت کند.

رئیس دستگاه دیپلماسی روسیه در پاسخ به سئوال دیگری درباره فرایند پیشرفت در مذاکرات صلح در افغانستان، تأکید کرد که مسکو امیدوار است عرصه مذاکرات مسکو با هدف متحد کردن کشورهای همسایه افغانستان، کشورهای نقش آفرین در منطقه و آمریکا، بار دیگر از سر گرفته گردد.

به گفته وی، چنین ترکیب مذاکراتی امکان هماهنگ کردن اقدامات و تأثیر گذاری مثبت بر فرایند آشتی ملی به صورت گسترده منطقه ای را فراهم می نماید، به همین دلیل روسیه به کوشش خود برای موفقیت این مکانیزم ادامه خواهد داد.

سرگئی لاوروف امروز، سه شنبه، سفر کاری خود به دهلی را شروع می نماید. هند نخستین نقطه از سفر آسیایی وزیر امور خارجه روسیه خواهد بود. وی بعد از انجام مذاکرات با همتای هندی خود، در همین روز راهی پاکستان خواهد شد. لاوروف سپس به جمهوری قزاقستان، مصر و بعد از آن به جمهوری اسلامی ایران سفر می نماید.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 4 تیر 1401 بروزرسانی: 4 تیر 1401 گردآورنده: namasho.ir شناسه مطلب: 3133

به "لاوروف: توسعه روابط با هند یکی از اولویت های سیاست خارجی روسیه است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لاوروف: توسعه روابط با هند یکی از اولویت های سیاست خارجی روسیه است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید