لرستان توانایی صادرات سنگ های تزئینی به اندونزی را دارد

به گزارش مجله نماشو، خبرنگاران: رئیس اتاق بازرگانی خرم آباد گفت: لرستان بزرگترین منابع عظیم سنگ در کشور را داراست و به همین دلیل می تواند محصولات خود را در این زمینه به کشورهای مختلف از جمله اندونزی صادر کند.

لرستان توانایی صادرات سنگ های تزئینی به اندونزی را دارد

برای دیدن زیباترین جزیره اندونزی با تور بالی همراه شوید.

به گزارش خبرنگاران از خرم آباد، حسین سلاحورزی امروز در جلسه اتاق بازرگانی خرم آباد با سفیر اندونزی اظهار کرد: با توجه به منابع عظیم سنگ موجود در لرستان می توان این استان را بزرگترین صادرنماینده سنگ در کشور دانست.

وی اضافه کرد: طبق گفته های سفیر اندونزی مبنی براحتیاج روزافزون سنگ در این کشور ، به نظر می رسد یکی از محصولات لرستان برای تجارت با کشور اندونزی سنگ های زینتی موجود در لرستان است.

رئیس اتاق بازرگانی خرم آباد بیان نمود: با توجه به رونق کشاورزی در استان و فراوری محصولات فراوان در این بخش، کشور اندونزی می تواند از ظرفیت های استان در این حوزه استفاده کند.

وی توضیح داد: با توجه به جمعیت بالای اندونزی، استان لرستان می تواند در زمینه صادرات داروهای انسانی و دامی به این کشور نقش موثری ایفا نماید.

سلاحورزی با اشاره به اینکه کشور اندونزی به واردات اوره و کودهای شیمیایی احتیاج دارد اضافه کرد: پتروشیمی لرستان در این زمینه می تواند فعالیت داشته و با تجار و دیپلمات های اندونزیایی وارد مذاکره شوند.

رئیس اتاق بازرگانی خرم آباد به گفته های سفیر اندونزی اشاره نمود و گفت : اندونزی در حوزه فراوری روغن، تایر اتومبیل و کاغذ یکی از کشورهای صاحب نام و مطرح جهان است که همین محصولات با اسامی دیگر وارد ایران می شوند.

وی اظهار کرد: امیدواریم که با افزایش مبادلات مالی و فرهنگی بین دو کشور دست کشورهای واسطه در این بین کوتاه شده و دو کشور به طور مستقیم با یکدیگر تجارت نمایند ، تا دیگر تقلب کشورهای سودجو را نبینیم.

آ

منبع: تسنیم
انتشار: 2 مهر 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: namasho.ir شناسه مطلب: 405

به "لرستان توانایی صادرات سنگ های تزئینی به اندونزی را دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لرستان توانایی صادرات سنگ های تزئینی به اندونزی را دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید