محاکمه مدیر هواوی در کانادا ادامه می یابد

به گزارش مجله نماشو، در حالی که مدیر ارشد امور اقتصادی هواوی کماکان به درخواست آمریکا در کانادا در بازداشت است، وی قرار است مجددا امروز در جلسه استماع اتهاماتش حاضر گردد.

محاکمه مدیر هواوی در کانادا ادامه می یابد

از سفر با تور کانادا لذت ببرید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، خانم منگ وانژو کوشش می نماید به هر نحو ممکن و با استفاده از فشارهای دولت چین به قید وثیقه از زندان آزاد گردد. ولی کانادا تا به حال با این درخواست موافقت نکرده است.

مقامات قضایی رسیدگی کننده به این پرونده می گویند وی قابل اعتماد نیست. خانم منگ وانژو روز اول دسامبر به اتهام کوشش برای دور زدن تحریم های اقتصادی آمریکا بر علیه ایران دستگیر شد و در صورت استرداد به آمریکا و محاکمه ممکن است با مجازات 30 سال زندان روبرو گردد.

منگ 46 ساله متهم به کوشش برای گمراه کردن بانک های چند ملیتی است. وی از شرکتی در ایران برای انتقال پول های هواوی به خارج از این کشور استفاده می کرد. اما محل فعالیت شرکت یادشده را مخفی نگهداشته بود. همین مساله موجب شد تا بانک های همکار با این شرکت در معرض خطر نقض تحریم های امریکا و جریمه های گسترده اقتصادی کاخ سفید قرار بگیرند.

مدیر ارشد امور اقتصادی هواوی می گوید به علت نگرانی در خصوص وضعیت سلامتیش و با توجه به اموالی که در ونکور دارد، می تواند به قید وثیقه آزاد گردد. اما بعید است به این درخواست توجه گردد.

آ

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 13 مرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: namasho.ir شناسه مطلب: 288

به "محاکمه مدیر هواوی در کانادا ادامه می یابد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "محاکمه مدیر هواوی در کانادا ادامه می یابد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید