مخالفت روسیه و چین با استفاده از اپیدمی کرونا برای تسویه حساب های سیاسی

به گزارش مجله نماشو، مدیر سرویس اطلاعات خارجی روسیه، بر مخالفت قاطع مسکو و پکن با بعضی کوشش ها برای استفاده از شرایط شیوع ویروس کرونا در دنیا برای تسویه حساب های سیاسی و غیر اخلاقی بودن چنین اقدامی در شرایط کنونی تأکید کرد.

مخالفت روسیه و چین با استفاده از اپیدمی کرونا برای تسویه حساب های سیاسی

با ما همراه باشید و با تور ارزان چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری تاس، سرگئی ناریشکین رئیس انجمن تاریخ روسیه و مدیر سرویس اطلاعات خارجی این کشور در جریان کنفرانس تلفنی روسیه-چین که به مناسبت عظیمداشت هفتاد و پنجمین سالگرد پیروزی در جنگ دنیای دوم- 9 ماه مه (20 اردیبهشت ماه) که در روسیه به جنگ عظیم میهنی معروف است، تاکید نمود که مقامات مسکو و پکن مخالف کوشش بعضی کشورها برای استفاده از شرایط شیوع ویروس کرونا در دنیا برای تسویه حساب های سیاسی هستند.

ناریشکین در این رابطه گفت: تاریخ به ما آموخته است که حفظ وحدت در مقابل چنین تهدیدهای دنیای چقدر با اهمیت است. روسیه و چین، با آگاهی از مسئولیت خود، پیوسته به اصول همبستگی بین المللی پایبند بوده و هرگونه کوشش برای استفاده از شرایط کنونی دنیا در مبارزه با بیماری همه گیر کرونا به منظور تسویه حساب های سیاسی را بشدت محکوم می نمایند. چرا که چنین اقدامات غیرسازنده ای، بیش از هر زمان دیگر، غیرانسانی بودن و برخورد سیاسی با همه مسائل را نشان می دهد.

این مقام بلندپایه روس تأکید کرد: در چنین روزهایی که میلیون ها انسان در سراسر دنیا دچار مسائل بسیاری بوده و درگیر مبارزه با این بیماری خطرناک هستند، کاشتن تخم اختلاف بین ملل، کاری بسیار غیراخلاقی است و در شرایط کنونی، تنها در سایه اعتماد و همکاری متقابل می توان بر عواقب شیوع ویروس کرونا غلبه کرد و ثبات و امنیت در دنیا را حفظ کرد.

وی اضافه کرد: من امیدوارم، ما همانطور که در جنگ دنیای دوم بر فاشسم پیروز شدیم، بدون تردید خواهیم توانست بر این بیماری همه گیر نیز غلبه کنیم.

سرگئی ناریشکین با اشاره به مشارکت راهبردی بین مسکو و پکن در تمامی زمان ها و نقش روسیه و چین در جنگ دنیای دوم، یادآور شد که اتحاد جماهیر شوروی و جمهوری خلق چین بالاترین قیمت را برای پیروزی در جنگ دنیای دوم پرداختند و هرگونه کوشش برای تضعیف سهم این دو کشور در این پیروزی نه تنها نادرست، بلکه جنایتکارانه و تحریف واقعیات تاریخی است.

مدیر سرویس اطلاعات خارجی روسیه اضافه کرد، نازیسم غیرقابل قبول است و مهم نیست که این نظریه در چه پوشش و لباسی ، حتی در دنیا امروزی عرضه گردد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 15 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: namasho.ir شناسه مطلب: 1088

به "مخالفت روسیه و چین با استفاده از اپیدمی کرونا برای تسویه حساب های سیاسی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مخالفت روسیه و چین با استفاده از اپیدمی کرونا برای تسویه حساب های سیاسی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید