مذاکره برای افزایش سهم سازندگان ایرانی از فاینانس چین

به گزارش مجله نماشو، خبرنگاران: معاون وزیر نفت در صنعت پتروشیمی از مذاکره برای افزایش سهم سازندگان داخلی در طرح هایی که قرار است با فاینانس (خط اعتباری) چین اجرا گردد، اطلاع داد.

مذاکره برای افزایش سهم سازندگان ایرانی از فاینانس چین

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

عباس شعری مقدم در گفت وگو با خبرنگار مالی خبرنگاران، در پاسخ به این سؤال که بعضی خبرها حاکی از افزایش سهم کشور چین در بخش تأمین تجهیزات مورد احتیاج برای اجرای طرح هایی که قرار است با خط اعتباری چین توسعه یابند به 80 درصد است تأکید کرد: این موضوع صحت ندارد.

وی با اشاره به اینکه طبق توافقی که در گذشته صورت گرفت سهم سازندگان ایرانی و چینی در طرح هایی که قرار است با خط اعتباری چین اجرایی شوند 50-50 است اظهار کرد: البته هم اکنون در حال مذاکره هستیم تا سهم ایران را به 60 درصد یا بیشتر از این رقم افزایش دهیم.

وی با اشاره به اینکه خط اعتباری چین شامل پنج طرح پتروشیمی می گردد گفت: هم اکنون این خط اعتباری برای اجرای طرح های پتروشیمی مسجدسلیمان، سبلان و لردگان گشایش یافته است و خط اعتباری طرح های پتروشیمی بوشهر و هنگام هم در شرف گشایش است.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران اعلام نمود: از خط اعتباری چین برای پنج طرح پتروشیمی مورد نظر قرار است حدود 2.8 میلیارد یورو اختصاص یابد.

منبع: تسنیم
انتشار: 5 دی 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: namasho.ir شناسه مطلب: 663

به "مذاکره برای افزایش سهم سازندگان ایرانی از فاینانس چین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مذاکره برای افزایش سهم سازندگان ایرانی از فاینانس چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید