مسئول سوری: ارتش سوریه منتظر آغاز عملیات در ادلب است

به گزارش مجله نماشو، معاون استاندار ادلب با اشاره به آمادگی ارتش سوریه برای آغاز مجدد عملیات در این استان، تأکید کرد که توافق مسکو، فقط با عملیات نظامی اجرایی خواهد شد.

مسئول سوری: ارتش سوریه منتظر آغاز عملیات در ادلب است

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، محمد فادی السعدون معاون استاندار ادلب تأکید کرد که بازگشایی راستا بین المللی لاذقیه-حلب سوریه معروف به ام-4 با عملیات نظامی ارتش سوریه و حمایت روسیه انجام خواهد شد.

السعدون بر این باور است که ترکیه و تروریست هایی که این کشور، ضامن آنان در توافق مسکو است، این توافق را مانند توافق های گذشته اجرایی نخواهند کرد.

وی در گفت وگو با روزنامه الوطن سوریه درباره اینکه آیا ترکیه در کارشکنی تروریست ها در راستا اجرای توافق مسکو نقش دارد یا خیر، گفت: دو احتمال وجود دارد؛ نخست اینکه رژیم ترکیه، گروههای تروریستی را به صورت غیر مستقیم وادار به این کار می کند... یا اینکه [ترکیه] نمی تواند با وجود اینکه ضامن [تروریستهاست] این توافق را اجرایی کند. به همین دلیل، باید کار را به ارتش سوریه واگذار کند تا با عملیات نظامی، این توافق را اجرایی کند.

این مسئول سوری ادامه داد: اطلاعات موثقی وجود دارد که تروریستها به ویژه جبهه النصره، تعداد زیادی از ساکنان را مجبور کردند تا مانع ازعبور گشتیهای در این راستا بین المللی شوند و مانع اجرای توافق شوند.

رؤسای جمهور ترکیه و روسیه 15 اسفند ماه جاری پس مذاکره در شهر مسکو به توافق توقف اقدامات جنگی در ادلب دست یافتند. بر اساس این توافق، مقرر شد برای نظارت بر منطقه کاهش تنش، در شهرک های نزدیک ادلب گشت زنی های مشترک برقرار کنند که عناصر تروریستی مانع از انجام آن می شوند.

همچنین مقرر شده در طول بزرگراه اِم4 سوریه یک گذرگاه امنیتی به عمق 6 کیلومتر هم از شمال و هم از جنوب ایجاد شود. قرار است بر سر سایر ملاک ها نیز تصمیم گیری شود.

السعدون در ادامه خبر داد، روسیه به ترکیه فرصت داده بود که تا 15 مارس جاری (25 اسفند) بزرگراه ام-4 را تا شش کیلومتر تخلیه کند، و اگر آنکارا نتوانست این اقدام را انجام دهد، با عملیات نظامی این اتفاق رخ خواهد داد. این در حالی است که روسیه بار دیگر به ترکیه فرصت داد تا بتواند توافق مسکو را اجرایی کند.

این مسئول سوری تأکید کرد، تا زمانی که مهلت روسیه به ترکیه به انتها برسد، ارتش سوریه منتظر خواهد ماند تا بهانه از دست آنکارا سلب شود، ولی من فکر می کنم شرایط به سمت عملیات نظامی حرکت خواهد کرد؛ زیرا اردوغان و تروریستها به وعده خود عمل نمی کنند.

معاون استاندار ادلب درباره نظارت روسیه بر منطقه مهم جبل الزاویه در جنوب راستا ام-4 گفت: در منطق نظامی، تا زمانی که این منطقه محاصره باشد، عملا از نظر نظامی ساقط شده است. در نتیجه این منطق می گوید که ارتش سوریه در آن حضور خواهد داشت و افراد مسلح عقب نشینی خواهند کرد.

السعدون ادامه داد، نهادهای خدماتی ادلب و تمامی ادارات، در نهایت آمادگی برای ورود به مناطقی هستند که ارتش سوریه آزاد می کند و به شهروندان، خدمات ارائه کنند.

وی درباره ساکنان ادلب هم خاطر نشان کرد، گزارشها از شرایط وخیم آنان به خاطر تسلط تروریستها بر ادلب دارد. مردم این منطقه از طریق شبکه های اجتماعی درخواست می کنند که ارتش سوریه آنان را از دست تروریستها نجات دهد.

ص

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 17 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: namasho.ir شناسه مطلب: 962

به "مسئول سوری: ارتش سوریه منتظر آغاز عملیات در ادلب است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مسئول سوری: ارتش سوریه منتظر آغاز عملیات در ادلب است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید